انتخابات ریاست جمهوری در اروگوئه تحت تأثیر قانون مربوط به ماری جوآنا به دور دوم کشیده شد

انتخابات ریاست جمهوری در اروگوئه تحت تأثیر قانون مربوط به ماری جوآنا به دور دوم کشیده شد

رییس جمهور اروگوئه در دور دوم انتخابات مشخص می شود

رییس جمهور اروگوئه در دور دوم انتخابات مشخص می شوددو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
۱۳۹۳/۰۸/۰۵
بر اساس این گزارش، "تاباره باسکز" و" آلبرتو لاکایه پو "در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه در روز سی ام ماه نوامبر برگزار شود. بر اساس نتایج انتخابات، در دور اول باسکز 44 ممیز 46 صدم درصد آراء و لاکایه پو 31 ممیز 34 صدم درصد آراء را از آن خود کرد. برخی از هواداران باسکز امیدوار بودند او بتواند اکثریت آراء انتخاباتی را در دو دور اول انتخابات از آن خود کند اما این اتفاق رخ نداد. همچنین انتظار می رود حزب باسکز اکثریت خود را در پارلمان نیز از دست بدهد.
انتخابات ریاست جمهوری در اروگوئه تحت تأثیر قانون مربوط به ماری جوآنا در این کشور قرار گرفته بود. این کشور مصرف ماری جوآنا را قانونی کرده و قصد دارد بازاری را نیز به این ماده اختصاص دهد که در آن مصرف کنندگان می توانند گیاه ماریجوانا را در خانه پرورش دهند ، آن را از داروخانه ها یا مراکز دیگر تهیه کنند.
این قانون ماه دسامبر گذشته به تصویب رسید. اما اجرای آن با مشکلاتی مواجه شد و آینده این قانون نیز با ابهاماتی مواجه شده است زیرا لاکایه پو با این قانون مخالف است.
حتی خود باسکز نیز این قانون را زیر سوال برده و اعلام کرده است در ایجاد تغییراتی در آن تعلل نخواهد کرد.
باسکز قبل از حضور در انتخابات اعلام کرد:" آرزو داریم بهترین ها اتفاق بیفتد اما این مردم هستند که تعیین می کنند."
باسکز در سال 2004 نیز در انتخابات ریاست جمهوری اروگوئه به پیروز رسیده بود.
او در نهایت با محبوبیت 60 درصدی در میان مردم اروگوئه، بازگرداندن اقتصاد این کشور به مسیر اصلی خود، تصویب قانون ممنوعیت سیگار و اجرای برخی برنامه های مفید آموزشی برای دانش آموزان از قدرت کنار رفت.
آغاز فروش ساندویچ و سالاد حاوی ماریجوانا در واشنگتن - Opium ...
آزاد شدن تجارت ماری‌جوانا درکشور اروگوئه، اقدامی بی‌سابقه در جهان

هیچ نظری موجود نیست: