اسرای داعش: با پول و دادن مواد مخدر روانگردان ما را به ارتکاب جنایت تشویق کردند


اسرای داعش در زندان کردهای سوری در شمال این کشور به سی ان ان گفتند: رهبران داعش ما را فریب دادند و با پول و مواد مخدر روانگردان، ما را به ارتکاب جنایات تروریستی تشویق می‌کردند.به گزارش خبرگزاری آوا، ایوان واتسون، خبرنگار این شبکه، با برخی از اسرای داعش در زندان نیروهای کرد سوری در منطقه ای در شمال سوریه که تحت کنترل کردها است، مصاحبه کرد.
یکی از این زندانیان که خود را سلیمان و اهل سوریه معرفی می‌کرد، اعتراف کرد که یک موتر بمبگذاری شده را در بیرون یکی از پایگاه های نظامی کردها پارک کرده و سپس آن را با دستگاه کنترل از راه دور، منفجر کرده است.
وی گفت: من در ازای این که توانستم این مأموریت را به‌ خوبی به پایان برسانم، ۳۶۰۰ دلار دریافت کردم.
سلیمان افزود: اعضای گروه داعش به من می‌گفتند، ما برای اسلام و حق می جنگیم، ولی آنان دروغ می‌گفتند و از ناآگاهی و فقر ما به نفع خود بهره‌برداری کردند.
زندانی دیگری که خود را کریم معرفی می‌کرد و نوزده سال سن داشت، گفت: من همراه داعش بیش از یکسال است که در سراسر سوریه می جنگیدم.
کریم گفت: اعضای گروه داعش به ما دواهای مختلف و مواد مخدرِ روانگردان می‌دادند و هنگامی که ما این  مواد را مصرف می‌کردیم، دیگر برای ما هیچ اهمیتی نداشت در جنگ بمیریم یا زنده بمانیم.
کریم افزود: داعش به هرجا وارد می شود، مردم آنجا را کافر تلقی می کند و همگان باید به همان روشی که داعش می گویند زندگی کنند و گرنه به راحتی سر از بدن آنان جدا می کند. مثلاً اگر زنان صورت خود را با برقعه نپوشانند، سرشان بریده می شود
.آخرین زندانی که ایوان واستون با او مصاحبه کرد، جابر نام داشت. جابر قبلاً معلم مکتب بوده و دو فرزند نیز دارد. وی نیز به انفجار موتر بمبگذاری شده اعتراف کرد.
ایوان واتسون از او پرسید: اگر تو قبل از آنکه دستگیر شوی و در حالی که برای داعش کار می کردی، مرا که یک خبرنگار امریکایی هستم، می یافتید و دستگیر می کردید، چه بلایی بر سر من می آمد. جابر بدون درنگ پاسخ داد: سرنوشت شما در دستان داعش «مرگ» بود.
وی افزود: البته روش های مختلف مرگ وجود دارد و آنان قطعاً قبل از کشتن، شما را شکنجه می کردند. آنان به راحتی گلوله ای در سر شما خالی نمی کردند، بلکه ممکن بود ابتدا دستان شما و سپس سر شما را از بدن جدا کنند.
ایوان واستون در خاتمه گفت: نگهبانان کرد در این زندان به من گفتند: هر یک از این زندانیان اگر آزاد شود، به احتمال زیاد بار دیگر به صف اعضای داعش خواهد

هیچ نظری موجود نیست: