69درصد درگیری‌های منجر به قتل نتیجه استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی: ‌

69درصد درگیری‌های منجر به قتل نتیجه استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اشاره به نتیجه مطالعات و پژوهش دفتر پیشگیری از مواد مخدر در استان طی سال 90، گفت: 49 درصد قتل‌ها، 82 درصد تجاوزها، 69 درصد درگیری‌های منجر به قتل، 50 درصد سوانح جاده‌ای منجر به مرگ، 27 درصد خودکشی‌ها، 62 درصد درگیری‌ها و نزاع‌ها، 50 درصد همسرآزاری‌ها و 38 درصد خودآزاری‌ها در نتیجه استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی است.


‌به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میانه، با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد دشمن در رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی، راهبرد فرهنگی است و سعی در هویت‌زدایی از جامعه اسلامی دارد، افزود: استحاله فرهنگی جامعه هدف اصلی دشمنان است که ترویج و گسترش مصرف مواد مخدر در رسیدن به این اهداف شیطانی موثر است.

وی اظهار کرد: دشمن سعی درایجاد فاصله بین مسوولان و جوانان جامعه که سرمایه‌های اصلی نظام و پشتوانه فکری و فرهنگی ملت هستند، دارد تا خلاء ایجاد شده را با فرهنگ دلخواه خود پرکند.
‌نصرتی با ابراز نگرانی از آمارهای موجود در مورد اعتیاد و با بیان این که میزان مصرف مواد مخدرصنعتی نسبت به مواد مخدرسنتی رو به افزایش است، از پذیرش 10 هزار معتاد در کمپ‌های سطح استان خبر داد.
وی افزود: 27 درصد معتادان مزبور ماده مخدر صنعتی شیشه و 32 درصد نیز ترکیبی از شیشه و هروئین را مصرف می‌کنند که با این احتساب مصرف مواد مخدر صنعتی در بین معتادان استان به بیش از 50 درصد رسیده است.
مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی نبود مدیریت و مهندسی مناسب و دقیق و ضعف نظارت‌های اجتماعی را از مهم‌ترین علل افزایش اعتیاد در جامعه دانست و گفت: اطلاع رسانی به آحاد جامعه، آموزش مهارت‌های زندگی سالم، تدبیر برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان، برپایی نمایشگاه دایمی اعتیاد در استان، آموزش مهارت دوست‌ یابی به فرزندان، آموزش مهارت‌های ارتباطی، سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه آموزش از جمله مراکز آموزشی، مذهبی و فرهنگی، استفاده از مساجد، بسیج، روحانیت و سازمان های مردم نهاد در جامعه و مبارزه بی‌امان با عناصر مواد مخدر در جامعه سبب خواهد شد تا در بحث پیشگیری موفق‌تر از قبل عمل کنیم.
نصرتی به وجود چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مواد مخدر یکی از معضلات پرهزینه نظام است که نیازمند آسیب شناسی و ارایه آموزش‌های لازم برای پیشگیری و راهکارهای مناسب برای درمان است.
وی همچنین نعمت ولایت و مردم را دو عنصر تعیین کننده سرنوشت جامعه و نظام اسلامی عنوان کرد و با بیان این که توجه به این دو عنصراساسی موجب قرارگرفتن در مسیر رستگاری است، افزود: هیچ جامعه‌ای بدون مشکل و آسیب نیست، اما مقابله و مدیریت آسیب‌ها امری مهم و ضروری است.
سرم خوراکی "پدیالیت" Pedialyte، درمان خماری ناشی از مصرف ...

هیچ نظری موجود نیست: