نماینده خرم آباد از شیوه مبارزه با مواد مخدر در ایران صد در صد اشتباه است

انتقاد صددرصدی نماینده خرم‌آباد به شیوه مبارزه با مواد مخدر
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳
نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس گفت: شیوه مبارزه با مواد مخدر در کشور بازار خوبی برای جولان سوداگران مرگ فراهم کرده است.

ایرج عبدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: شیوه مبارزه با مواد مخدر در کشور صددرصد اشتباه است و باید یک کارگروهی در کشور تشکیل و شیوه مبارزه با این مهم تغییر کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه شیوه برخورد‌ها با توزیع کنندگان مواد و سوداگران مرگ بر اساس روش‎های سهوی است و در این راستا پول، اعتبار، هزینه‎‌ها و حتی جان نیروهای خود را فدا می‌‎کنیم اما همچنان شاهد افزایش تعداد معتادین در کشور هستیم.

وی افزود: نزدیکی با کشور افغانستان، افزایش مواد صنعتی، جوانی کشور و بالا بودن نرخ بیکاری و عدم توجه به مسئولین به معضل بیکاری تکرار شوم اعتیاد را تشدید کرده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: این موضوع را بار‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کردیم و باید شیوه مبارزه را تغییر دهیم و به سمت روش‎های آموزش خانواده و تحکیم بنیان خانواده برویم و اشتیاق مردم برای مصرف مواد را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که «برخی روش‎های مبارزه با مواد مخدر ممکن است پیش زمینه و پیش درآمد مواد مخدر باشند»، اظهار کرد: نیاز است در قانون مجازات تجدیدنظر شود و برنامه‎های پیشگیری از اعتیاد و شیوه‎های آموزشی در مدارس، صداوسیما و حتی فیلم‎‌ها و سریال‎‌ها تغییر کند و وقت خود را بیشتر روی روش‎های کیفی بگذاریم نه روش‎های کمی که منجر به کاهش کارآیی و اثرگذاری می‌‎شود.

وی با اشاره به این‌که «در مجلس قانون بیمه سلامت ایرانیان وضع شد و این بیمه سلامت نیز برای معتادان لحاظ شده؛ چراکه آن‌ها جزء اقشار آسیب‎پذیر هستند و به درمان نیاز دارند»، تصریح کرد: این افراد نیازمند حمایت‎های فکری، اجتماعی و مالی هستند و نباید آن‌ها را طرد کنیم.
مبارزه ما با ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با رواج مواد مخدر است ؟
وقتی آرتا به درستی معتادان به مخدر شیشه (متامفتامین ) را با مخدر گل ترک داد ؟
 آیا تنها ترین سردار مبارز با مواد مخدر روانگردان در مقابل خیل لشکر جهل

هیچ نظری موجود نیست: