مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکل اصلی این حوزه است/ آلودگی ۵۰ درصد معتادان به مواد صنعتی

مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکل اصلی این حوزه است/ آلودگی ۵۰ درصد معتادان به مواد صنعتی

محمد علی نصرتی
تبریز- خبرگزاری مهر: رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در این استان مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکل اساسی دارد چرا که تاکنون نتوانسته ایم افکار عمومی را در این خصوص تبیین کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نصرتی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت:  ۴۵ هزار معتاد شناسنامه دار در آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه ۵۰ درصد معتادان استان مواد مخدر صنعتی مصرف می کنند، افزود: بیشترین مصرف مواد مخدر در سال های گذشته تریاک بود، اما در حال حاضر هروئین و شیشه بیشترین آمار مصرف را در استان دارند.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تاکنون عمده فعالیت ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر در مرزها بوده است، اما باید به کنترل وضعیت فعلی جامعه نیز توجه بیشتری داشته باشیم و اصلی ترین رسالت ما پیشگیری اولیه از اعتباد باشد، چرا که از این امر مهم غفلت کرده ایم.
وی آلودگی جوانان به مواد مخدر را یکی از برنامه های دشمن در جنگ نرم دانست و ادامه داد: در حال حاضر هدف دشمن از آلوده کردن جوانان به اعتیاد خلع سلاح کردن کشور را دارد چرا که جوانان سرمایه های اصلی نظام هستند و در صورت به انحراف کشیده شدن آنها، نظام نیز دچار مشکل می شود.
نصرتی خاطرنشان کرد: مردم ایران و بخصوص آذربایجان شرقی ملتی پر افتخار در طول تاریخ هستند و باید علاقه خود به وطن را در اقدامات عملی نشان دهیم و جوانان نیز باید با آگاهی از اهداف دشمنان اسلام و ایران خود را قربانی خواسته های آنها نکنند.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر بانوانی که دچار اعتیاد شده اند با مشکل بیکاری مواجه هستند و ضرورت دارد که زمینه های اشتغال را برای آنها فراهم و با چنین اقداماتی از ادامه شیوع و گسترش اعتیاد در بین زنان جلوگیری کنیم چرا که در حال حاضر مقابله با معضل اعتیاد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و متولیان امر و دستگاه ها باید بر این امر توجه جدی داشته باشند.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون برای آشنایی خانواده ها با انواع مواد مخدر اقدامات خاصی از جمله برنامه های نمایشگاهی صورت نگرفته در حالیکه آشنایی خانواده ها با انواع مواد مخدر امری ضروری است.
مصرف مواد مخدر صنعتی به 26 درصد رسیده است
مصرف مواد مخدر صنعتی به 26 درصد رسیده است .

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور به 26 درصد افزایش یافته است.
 به گزارش ایرنا، سردار علیرضا جزینی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی افزود: در سال 86 میزان مصرف مخدرهای صنعتی سه درصد بود. , و امروز به 26 در صد رسیده است

دکتر یزدان نیاز
مثل اینکه زمانی که سردار جزینی  روز چهارشنبه در آذربایجان  زمانی که سخنرانی می کرده آقای  رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از خواب  پریده و بغل دستیش  گفته
یک مرغ دارم روزی 26 تا تخم می کنه  رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر اذربایجان هم  گفته چرا26 و  طرف گفته پس چند تا ایشان هم گفته 50 تا !!!!تا


هیچ نظری موجود نیست: