مصرف ماری جوانا می تواند سرعت انتشار ویروس ایدز HIV را متوقف کند

ماریجوانا می تواند سرعت انتشار HIV را متوقف کند ؟

مدت مدیدی است که ماریجوانا برای درمان درد های مزمن و کاهش وزن در اثر HIV به کار می رود . اما تحقیقات زیادی نشان می دهند که استفاده از ماریجوانا می تواند بطور بالقوه انتشار ویروس آنرا متوقف کند . 

به تازگی محققان در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا (Louisiana state university) تحقیقاتی را انجام داده اند که مطابق آن متجاوز از یک دوره 17 ماهه دوز روزانه ای از THC را به یک میمون آلوده به HIV داده و مشاهده کردند که آسیب بافت ایمنی بدن در معده به طور قابل توجهی کاهش یافته است .
Patricia E. Molina Department of Physiology at Louisiana State University.
دکتر محقق پاتریشیا مولینا (Patricia Molina) نوشت : " این یافته ها ساز و کارهای جدیدی را پدید می آورد که ممکن است بطور بالقوه در مدولاسیون بیماری درمان پذیر با کانابینوئید شرکت داده شوند " . او توضیح داد " از آنجاییکه به طور معمول HIV با آلوده کردن و از بین بردن سلول های ایمنی بدن انتشار می یابد ، دوز THC مختص پستانداران در اندازه ای بیشتر از مقدار حد انتظار سلول های سالم نگه داشته می شود " . 
ماریجوانا برای کمک به آلوده شدگان HIV ، از راه های دیگر شناخته شده است . مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که میمون های آلوده به HIV که THC دریافت می کردند از میزان عمر بالاتری برخوردار بودند . در سال 2012 یک مطالعه دیگر نشان داد که ماریجوانا بصورت ترکیبات ، در بیماران ایدزی مرحله پایانی با HIV مبارزه می کند .
تاریخ : 14 فوریه 2014
منبع : www.thefix.com

هیچ نظری موجود نیست: