روزانه 8 نفر قربانی سوء مصرف مواد مخدر می شوند .

روزانه 8 نفر قربانی سوء مصرف مواد مخدر می شوند

معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در استان ها باید به کاهش ترک اعتیاد، به خصوص پیشگیری از آن، توجه بیشتری صورت گیرد و از فرصت های در اختیار برای کاهش این معضل اجتماعی استفاده شود.
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روزانه هشت نفر در ایران بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا 'سیدنحیف حسینی' شنبه شب در شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: سن اکثر جوانانی که در شبانه روز بر اثر مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می دهند بین 25 تا 30 سال است.

وی با ابراز تاسف از مرگ این جوانان افزود: این جوانان سرمایه کشور هستند که این چنین جان خود را در کف خیابان، از دست می دهند و حال آنکه با پرداختن درست به ترک اعتیاد می توانیم بسیاری از عوارض و آسیب های اجتماعی را که از این ناحیه به جامعه وارد می شود، بکاهیم.

معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در استان ها باید به کاهش ترک اعتیاد، به خصوص پیشگیری از آن، توجه بیشتری صورت گیرد و از فرصت های در اختیار برای کاهش این معضل اجتماعی استفاده شود.

حسینی افزود: برنامه محوری ما در پیشگیری از مواد مخدر، ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته است که علاوه بر اختصاص اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر، تفاهمنامه ای با صندوق مهر امام رضا(ع) برای تخصیص اعتبار امضا شده تا به کارآفرینانی که بهبودیافتگان را به کار گیرند، تسهیلات ویژه ای داده شود.

به گفته وی، خراسان شمالی به عنوان استان منتخب برای اجرای طرح اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد در کشور انتخاب شده است.

این مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر، مقابله با مواد مخدر را از دیگر برنامه های ستاد در کنار پیشگیری و درمان معتادان عنوان کرد و با اشاره به مراکز نگه داری معتادان در کشور، افزود: در این مراکز باید معتادانی که از سوی مراکز قانونی معرفی می شوند؛ نگه داری شوند.

به گفته حسینی، برای ایجاد مراکز نگه داری معتادان متجاهر در استان خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی در این نشست خواستار اجرای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی شد که با حضور وزیر کشور به تصویب رسیده بود.

وزیر کشور مردادماه امسال به استان خراسان شمالی سفر کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: