سندرم لهجه زبان خارجی چیست What is Foreign Language Syndrome

سندرم لهجه زبان خارجی چیست What is Foreign Language Syndrome
سندرم لهجه زبان خارجی

در پی یک بیماری بسیار نادر به نام "سندرم لهجه زبان خارجی" فرد بیمار شروع به صحبت کردن با لهجه‌ای جدید و خارجی می‌کند. این بیماری می‌تواند بر اثر ضربه‌ای به سر یا یک حمله‌ی میگرنی به‌وجود آید.
بیماری "سندرم لهجه زبان خارجی" بیماری‌ای بسیار نادر است. فردی که به این بیماری مبتلا می‌شود، یک شبه دارای لهجه زبانی خارجی می‌شود.

ضربه‌ای مغزی یا حمله‌ای میگرنی کافی است

این بیماری می‌تواند بر اثر وارد شدن ضربه‌ای به مغز یا حتی یک حمله‌ی میگرنی یا سکته به وجود ‌آید. پس از آن، بیماران در حقیقت دچار یک مشکل زبانی می‌شوند و دیگر قادر به خلاص شدن از آن لهجه نیستند. "سندرم لهجه زبان خارجی" باعث افسردگی و اضطراب می‌شود. یکی ازعواقب آن این است  بیماران در زندگی روزمره‌شان احساس انزوا می‌کنند.

کسی که صدای معمولی زبان خود را از دست می‌دهد، تا حدودی قسمتی از شخصیت خود را نیز از دست می‌دهد، زیرا از طریق این سندرم، ملودی زبان فرد بیمار نیز تغییر می‌کند. به همین خاطر کسانی که گفتاردرمانی می‌کنند، تلاش دارند که روی تلفظ این بیماران کار کنند؛ تا اینکه بتوانند به آهنگ پیشین صدای آنها نزدیک شوند. 

کمبود شناخت کامل از این بیماری  

معروفترین مورد این بیماری در زمان جنگ جهانی دوم رخ داد. در آن زمان یک خانم نروژی پس از مجروح شدن ناحیه‌ای از سرش دچار این بیماری شد. در پی این حادثه وی دیگر زبان نروژی را با لهجه‌ی آلمانی صحبت می‌کرد. به همین خطر در زمان جنگ جهانی دوم خیلی‌ها گمان می‌کردند که او یک جاسوس آلمانی است.

برای این بیماری که برای نخستین بار در سال ۱۹۰۷ میلادی کشف شد تاکنون هیچ راه درمانی پیدا نشده است. متخصصان هنوز شناخت کاملی از این بیماری ندارند. ولی آنها گمان می‌برند که صدمه‌های کوچک در قسمت چپ مغز انسان می‌تواند به این بیماری منجر شود. این قسمت از مغز دارای ناحیه‌ای است که مختص توانایی صحبت کردن است.

سندرم چیست
سندرم به معنی جمع شدن چند علامت بیماری است
opium.site: سندرم ماری جوانا داخل وریدی چیست Intravenous Marijuana Syndrome
مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) می تواند عامل ابتلا به سندرم گودپاسچر باشد methamphetamine abuse may be cause goodpasture syndrome
مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) می تواند عامل اب...
  • Foreign accent syndrome

 

هیچ نظری موجود نیست: