مصرف چند ماده مخدر با هم خطر آفرین است

مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر:مصرف چند ماده مخدر با هم خطر آفرین است

تهران - مدیرکل دفتر پیشگیری و آموزش مبارزه با مواد مخدر گفت: خطرناک ترین الگوی مصرف در کشور استفاده از چند ماده مخدر با یکدیگر است.




ˈحمید صرامیˈروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: متاسفانه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر بسیار نگران کننده است، چنانچه نتایج یک تحقیق با عنوان ˈعلل گرایش نوجوانان و جوانان به شیشه در تهرانˈ نشان داد، 40 درصد این افراد زمینه مصرف هیچ ماده دیگری را نداشتند که این به معنای یک زنگ هشدار است.

وی با هشدار به خانواده ها اضافه کرد: ممکن است یک جوان یا نوجوان از چند ماده با هم استفاده کند، یعنی تریاک را مصرف، هرویین را تزریق و شیشه، متادون و حشیش را نیز استعمال کند.

وی توضیح داد: الگوی قبلی چنین بود که نوجوان ابتدا سیگار، قلیان و حشیش را مصرف و بعد تریاک، هرویین و شیشه را انتخاب می کرد اما این تحقیق نشان داد، اکنون 40 درصد آخر خط را برگزیده اند که این خطری جدی برای جامعه محسوب می شود.

صرامی با اشاره به ضعیف بودن کارکرد خانواده در این بخش، ادامه داد: عوامل بالینی، شخصیتی و خانوادگی در کنار هم می توانند مانع از مصرف چند ماده با هم شوند لذا افزایش میزان کنترل خانواده در کنار دیگر عوامل ضروری است.

به گفته وی، برخی نیروی انتظامی را در این امرمقصر می دانند، عده ای دولت، برخی حاکمیت و تعدادی نیز اپوزیسیون را در حالی که رسیدگی این موضوع عزم ملی را می طلبد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و آموزش مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه نارسایی های رفتاری در این الگوی مصرف برای مراجعه جوانان و نوجوانان در شهر تهران به شیشه نقش آفرینی می کند، گفت: در این مرحله مداخلات مسئولان مدرسه و خوابگاههای دانشجویی می تواند نقش موثری در جهت دهی به این نارسایی های هیجانی داشته باشد.

صرامی نگرانی، ناامیدی، استرس و اضطراب را از جمله عوامل موثر در شکل گیری گرایش های یادشده برشمرد و افزود: نهضت بیست و کنکور گرایی در ایجاد این استرس ها موثر است لذا تاثیرات سوء آنها منجر به افزایش گرایش به مصرف چند ماده مخدر با یکدیگر می شود.

وی یادآور شد: آنچه باید مورد مداقه رسانه ها از جمله خبرگزاری ها قرار گیرد، توصیه و هشدارهای دائم به خانواده ها در این زمینه است.

opium.site: ترک و درمان اعتیاد به ماده مخدر شیشه به چه عواملی ...
opium.site: ترک و درمان اعتیاد به مخدر گل (ماری جوانا گل ) با ...
opium.site: مرگ ناشی از مواد مخدر در ایران دو برابر شده است
کافور camphor در ایران به عنوان ماده مخدر برنز مصرف می شود ...
opium.site: شیشه(متامفتامین ) غذا سکس و حساب دو دو تا چهار ...
opium.site: دروغگویی و تکذیب حقیقت عاملی برای بروز ...
opium.site: با "استرس مثبت" طولانی‌تر و سالم‌تر زندگی کنیم
opium.site: استرس های دوران کودکی در دختران منجر به بیماری ...
opium.site: استرس بیش از حد می تواند ایجاد ناراحتی های ...
opium.site: استرس باعث دخترزایی می‌شود
opium.site: من افسردگی دارم، اما آیا خطر خودکشی من را تهدید می ...
opium.site: رفتار ناعادلانه در محیط کار، بیماری‌زاست
opium.site: خلاقیت با مصرف مواد مخدر ,محرک ,توهم زا , ...
opium.site: تعریف مصرف تفریحی مواد مخدر و علت اعتیاد با ...
چطور میزان مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) - opium.site - ...
opium.site: نکات مهمی که مصرف کننده گان ماده مخدر شیشه باید ...

هیچ نظری موجود نیست: