هاپتن هاHapten شمشیر دو دم داموکلس برای مخدر متامفتامین (شیشه )در زندگی و مرگ ؟

هاپتن ها شمشیر دو دم داموکلس برای متامفتامین در زندگی و مرگ
File:Damocles-WestallPC20080120-8842A.jpg
ذرات مخدر متامفتامین در بدن انسان می توانند  به عنوان یک هاپتن عمل می کنند
یکی از اثار زیان بار مصرف متامفتامین که هنوز به طور کامل بررسی نشده است مسله ایجاد انتی بادی های است که بر اثر مصرف طولانی مدت  مخدر متامفتامین در بدن انسان تولید می شود
معتاد به شیشه ای (متامفتامین ) بطور ناگهانی دچار نارسایی کلیه می شود و معتاد دیگری ناگهان دچار خلط خونی از ریه و دیگری دچار ارتریت رومانید می شود علت چیست ؟
ذرات ریز مخدر  متامفتامین  در بدن انسان به بافتهای مختلف می چسبند و بدن انسان به علت تغییرات ان بافت را یک عامل خارجی و میکروب تصور می کند و شروع به تولید و ساخت انتی بادی بر علیه ان بافت می کند و انرا از بین می برد
بسته به اینکه بافت مورد نظر در کلیه یا مفصل و یا مغز باشد ان قسمت از بدن از بین می رود
هنوز معلوم نیست چرا این پروسه در بدن بعضی از معتادان به متامفتامین اتفاق می افتد و در بدن گروهی دیگر دیده نمی شود به نظر می اید  مسله ژنتیک انسان در این امر دخیل باشد
علم متامفتامین را هدف قرار می دهد
تحقیقات جدید برای  ساخت یک واکسن بر علیه متامفتامین باعث شده است که با اضافه کردن یک ماده خارجی به متامفتامین انرا به عنوان یک انتی ژن  به سیستم ایمنی بدن معرفی کنند
 واکسن های در حال مطالعه وقتی به شخصی  تزریق شود بدن انسان به سرعت متامفتامین چسبیده به یک هاپتن را به عنوان یک میکروب شناسایی کرده و متامفتامین را از بین می برد
این عمل باعث می شود که اگر شخص دوباره و دوباره از مخدر متامفتامین استفاده کند متامفتامین به سرعت در داخل خون از بین برود و دیگر مصرف متامفتامین ایجاد نشئگی نمی کند
دقیقا می توان گفت همان بلایی را که متامفتامین روزی بر سر بافت های بدن انسان می اورد حالا خودش به همان مصیبعت گرفتار شده است ؟
نویسنده
در یک مقاله من قبلا درباره استفاده از سیر  صحبت کردم
opium.site: برای کاهش مصرف مخدر شیشه(متامفتامین ) سیر تازه وقرص ...
سیر به عنوان یک هاپتن به متامفتامین می چسبد و دقیقا همین کار واکسن  ضد متامفتامین را می کند
متامفتامین به عنوان هاپتن +بافت بدن انسان به عنوان یک انتی ژن برای  سلول های بدن شناخته می شود و سلول های ایمنی بدن ان بافت را از بین می برد
واکسن متامفتامین
هاپتن را به متامفتامین در ازمایشگاه چسبانده و بعد تزریق می کنند
متامفتامین +هاپتن ------وارد بدن می شود سلولهای بدن انسان انرا انتی ژن تصور کرده وقبل از چسبیدن به جایی انرا  از بین می برند
opium.site: چطور استروسیت ها مغز معتادان به متامفتامین (شیشه ) را می ...

واکسن متامفتامین
معتادان به متآمفتامین ممکن است در آینده واکسنی دریافت کنند که آنها را از استفاده از این ماده روانگردان باز  دارد.

متآمفتامین یکی از اعتیادآورترین مواد روانگردان و یکی از پرمصرف‌ترین داروهای خیابانی است.

به گزارش دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در حال حاضر 25 میلیون نفر در اقصی نقاط جهان به این ماده وابسته هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين به نقل از رویترز، ممکن است کمکی برای این معتادان در راه باشد. دانشمندان در انستیتوی پژوهشی اسکریپس به موفقیت‌هایی در کاربرد یک واکسن متآمفتامین رسیده‌اند که اثرات این ماده را در موش‌های آزمایشگاهی مهار می‌کند.

این واکسن به این ترتیب عمل می‌کند که دستگاه ایمنی بدن را وا می‌دارد به مولکول‌های متآمفتامین در جریان خون حمله کند و مانع ورود آنها به دستگاه عصبی شود.

مولکول‌های متامفتامین در حالت عادی بیش از حد کوچک هستند که باعث تولید پادتن‌ها (آنتی‌بادی‌ها) شوند. این واکسن که M6 نام دارد، با متصل کردن مواد شیمیایی مربوط به متامفتامین به مولکول‌های حامل بزرگتر باعث واکنش تولید پادتن می‌شود.

هنگامی که این پادتن‌ها به جریان خون وارد شوند، هم به مولکول‌های حامل و هم به مولکول‌‌‌‌های متامفتامین حمله می‌کنند.

M6 در آزمایش‌ها بر روی موش‌ها دو اثر شاخص متامفتامین - از دست دادن توانایی تنظیم درجه حرارت بدن و افزایش فعالیت جسمی - را مهار کرد.

در یک بررسی دیگر، پادتن‌های هدف‌گیرنده متامفتامین در سلول‌های کشت‌شده در آزمایشگاه تولید شدند، و سپس در دوزهای تغلیظ‌ شده به موش‌ها تزریق شدند. این رویکرد اثرات دارو را در آنها مهار کرد.
 
 
هاپتن ها حامل های انتی ژن هستند
پاورقی
هاپتن Haptenچیست
هاپتن ماده‌ای است که قادر است با آنتی‌بادی واکنش نشان دهد ولی به تنهایی نمی‌تواند محرک تولید آنتی‌بادی واقع شود.
 بنابراین یک هاپتن ممکن است یک شاخص آنتی ژنی یا بخشی از آن باشد.
هاپتن ماده‌ای با وزن مولکولی کم است که به تنهایی خاصیت آنتی ژنی نداردولی می‌تواند با سایر مولکولهای بدن (اغلب پروتئینها) ترکیب یافته و کمپلکسهای با خاصیت آنتی ژنی ایجاد نماید. به عنوان مثال در بدن مواد حاصل از تجزیه پنی‌سیلین به صورت هاپتن عمل کرده و می‌توانند با پروتئینهای درشت مولکول بدن ترکیب یافته و کمپکسهای ناقل هاپتن با خاصیت آنتی ژنی ایجاد نماید همچنین هیدرالازین و هالوتان. توانایی بسیاری از مولکولهای کوچک در ایجاد خاصیت هاپتن احتمال واکنشهای ایمنی را که علیه مواد بیگانه ایجاد می‌گردد فوق‌العاده افزایش می‌دهد.
شمشیر داموکلس چیست
داموکلس (به یونانی: Δαμοκλῆς, Damoklē̂s)‏(Damocles) شخصیتی در حکایت اخلاقی است و اغلب به ماجرای شمشیر داموکلس که متعلق به فرهنگ یونان باستان است اشاره دارد.
شمشیر داموکلس[۲][۳] قبل ازاین‌که حدود قرن چهار قبل از میلاد، به داستان‌های اساطیری یونان بپیوندد، در واقع افسانه‌ای با قدمت زیاد است. ریشه و منشاء بعضی حکایات را نمی‌شود دقیقاً مشخص کرد ولی می‌شود گفت این حکایت برمی‌گردد به زمانی که انسان از آن‌جا که “انسان” است و خطاکار، نیاز به “دست بالای دست” را احساس کرده است.
داموکلسی که در تمثیل آمده، درباری خوش زبان و چاپلوسی بوده در دربار جبّاری بنام دیونیزوس دوّم پادشاه سیراکوز در قرن چهارم قبل از میلاد. او ادعا می‌کرد که پادشاه، از نظر قدرت و صلاحیّت ادارهٔ مملکت، واقعاً مردی خوشبخت و موفق است. پادشاه به او پیشنهاد کرد که آن دو یک روز جایشان را باهم عوض کنند تا داموکلس بتواند خود شخصاً این خوشبختی او را تجربه نماید،داموکلس هم با شتاب و اشتیاق بسیار این پیشنهاد پادشاه را قبول کرد. شامگاه در دربار مجلس شام و ضیافتی ترتیب دادند. داموکلس درآن مجلس ازاین‌که شاهانه از وی پذیرائی می‌شد احساس رضایت و شعف فراوان می‌کرد.
تنها در لحظات پایان شام و ضیافت بود که داموکلس متوجّه شد شمشیر تیزی درست بالای سرش با تار موئی از دم اسب آویزان است. بلافاصله با دیدن شمشیر، طعم خوش غذا و لذت حضور پسرکان زیبا در دهان و نظرش از بین رفت و بقول معروف آن‌چه خورده بود در دهانش زهرمار شد!پس به سرعت و با دست‌پاچگی از جا برخاست و از پادشاه درخواست کرد به وی اجازه داده شود تا مجلس را ترک کند و در همان حال گفت که دیگر هیچ‌وقت آرزو نخواهد کرد که چنین خوشبخت باشد.

opium.site: سیر در درمان نورپاتی دیابتی و سندرم ADHD و افزایش ...
یک متخصص ایرانی در امریکا از واکسن  ترک شیشه و ترک اعتیاد می گوید
opium.site: طرح ملی اسلامی ترک اعتیاد در مساجد ومخدر های طراح چیست
شمشیر سامورایی و ماده مخدر شیشه
opium.site: انتونی دیکسون Antonie Dixon و قطع کردن دست زنان با ...شمشیر
 

هیچ نظری موجود نیست: