پژوهش: کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر با بازنشستگی دیرهنگام

پژوهش: کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر با بازنشستگی دیرهنگام
      
 

 
بر اساس نتایج تحقیقات و نظرسنجی که در مورد نیم میلیون بازنشسته ساکن کشورهای اروپایی انجام شده است شاغلانی که دیرتر بازنشسته می‌شوند نسبت به افرادی که در ۶۰ سالگی بازنشسته می‌شوند با احتمال کمتر ابتلا به بیماری‌های دوران کهنسالی، مثل آلزایمر، روبه‌رو خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پژوهشگران در تحقیقات خود پرونده‌های پزشکی و دفترچه بیمه درمانی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از افراد بازنشسته‌ در فرانسه را بررسی کرده و متوجه شده‌اند که هر سال ادامه کار و اشتغال پس از سن معمولی بازنشستگی که ۶۰ سالگی است احتمال ابتلا به بیماری‌های دوران کهنسالی را کاهش می‌دهد.

این تحقیقات توسط موسسه دولتی پژوهش‌های اجتماعی در فرانسه انجام شده است. مدیر این تحقیقات می‌گوید: «اطلاعاتی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم نشان می‌دهد که ادامه اشتغال افراد پس از این سن به شکل قابل ملاحظه‌ای احتمال ابتلا به بیماری‌های دوران کهنسالی را کاهش می‌دهد.»

نتایج تحقیقات این موسسه در روزهای اول هفته جاری به کنفرانس بین‌المللی مطالعات مربوط به آلزایمر که در بوستون آمریکا برگزار شد ارائه شده است. بر اساس این پژوهش در مورد افرادی که پس از ۶۰ سالگی یا برای مثال در ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شود احتمال ابتلا به آلزایمر حدود ۱۴ درصد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید که این پژوهش در مورد کسانی انجام شده که حدود ۱۲ سال قبل از سال ۲۰۱۰ بازنشسته شده‌اند. اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که به ازای هر یک سالی که افراد پس از سن بازنشستگی به کار خود ادامه دهند احتمال ابتلا به آلزایمر و سایر بیماری‌های دوران کهنسالی کاهش می‌یابد.

یکی از پژوهشگران ارشد موسسه بین‌المللی تحقیقات مربوط به آلزایمر می‌گوید که این اطلاعات ثابت می‌کند که ادامه زندگی فعال و توام با اشتغال عاملی مهم در پرهیز از ابتلا به بیماری آلزایمر است.

وی می‌افزاید که بسیاری از پژوهشگران علوم پزشکی از گذشته معتقد بودند که ادامه فعالیت‌های جسمی و فکری در افراد مسن عامل مهمی برای جلوگیری از کهولت مغز است.

با توجه به نتایج این پژوهش جدید اکنون کارشناسان معتقدند که باید تحقیقات مشخص‌تری انجام شود تا رابطه دقیق زندگی حرفه‌ای فعال با کاهش ابتلا به آلزایمر بررسی شود. در این زمینه بررسی کارکرد مغز و تغییرات شیمیایی در بدن و به‌خصوص مغز و اعصاب نقش مهمی دارد و باید دید که ادامه کار پس از سن معمول بازنشستگی به چه شکلی روی این عرصه‌ها تاثیر می‌گذارد.

بر اساس آمارهایی که توسط موسسه بین‌المللی تحقیقات مربوط به آلزایمر منتشر شده است، در آمریکا برای مثال این بیماری ششمین عامل مرگ در افراد سالخورده است. در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر بالای ۶۵ سال در آمریکا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. در عین حال حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز از سنین جوانی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

opium.site: ریتالین کافئین اسید نیکوتینک
opium.site: جینکوبیلوبا و الزایمر
 opium.site: شیوه جدیدی در درمان آلزایمر ابداع شد «سرتوئین ها Sirtuin»
  • بررسی اعتیاد به حلال ها (چسب )در زندان خورستان
  • 80 در صد معتادان به تریاک مبتلا به اختلال روانی و ...
  • یک دختر روسی که از سال 2004 مصرف شیشه را آغاز کرده...
  • فولیدرین -4هیدروکسی متامفتامین -Pholedrine
  • فارماکولوژی ماده مخدر شیشه(متامفتامین )
  • شناسايي دقيق ترکيبات مواد مخدر يکي از اساسي‌ترين گ...
  • ریتالین آگاهی فرد به اشتباهاتش را افزایش می دهد
  • داستان مورفین و وزیرش تریاک و ترامادول (تو را ما...
  • آیا تراکتور ماده مخدر شیشه می کشد ؟
  • پزشکان ایران اعلام کردند راه ترک اعتیاد به متامفت...
  • پژوهشگران: قرص خواب نمی خواباند، می کُشد!
  • ده کشف پزشکی مهم سال
  • هیچ نظری موجود نیست: