قطب تولید «ماریجوانا» در ایران: روستایی در شیراز، «هلند کوچک» ایران!.


قطب تولید «ماریجوانا» در ایران: روستایی در شیراز، «هلند کوچک» ایران!


تاریخ انتشارشنبه 10 آبان 1393 - 14:35

گفته می شود که یکی از روستاهای شیراز به قطب تولید ماده مخدر «ماریجوانا» تبدیل شده است


گروه اجتماعی - چندی پیش در یکی ازبخش های خبری گزارشی از رواج فروش مواد مخدر در شبکه های اجتماعی پخش شد و یکی از مسئولان نیز از این خبرنگار بخش خبری برای انتشار این خبر و آگاه کردن پلیس از این موضوع، قول پیگیری در این زمینه را به مردم داد.
اکنون گفته می شود که یکی از روستاهای شیراز به قطب تولید ماده مخدر «ماریجوانا» تبدیل شده است.





چه بوی علفی(ماری جوانا ) می آید - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
تاریخچه ماری جوانا گل در ایران - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
نویسنده حالا حالا زوده این مطبوعات و مسئولین به پای ما برسند فقط تاریخ های انتشار مطالب را نگاهی بکنید ؟



 روستایی در مرکز ایران در نزدیکی شهر شیراز به قطب تولید ماریجوانا یا آنگونه که در ایران معروف است گراس بدل شده است.
 این در حالی است که نیروی انتظامی ایران همواره عنوان می کند، یکی از اصلی ترین معضلات نیروهای نظامی و انتظامی ورود مواد مخدر از کشورهای همسایه ایران است.
به گزارش افکارنیوز به نقل از فرانس ۲۴؛ سالهای بسیار دور، ایران نیز یکی از تولیدکنندگان تریاک بود و هکتارها زمین زیر کاشت خشخاش قرار داشتند. اما طی سالیان دراز، تقریبا کاشت خشخاش در ایران و تولید تریاک از بین رفت.
اما حالا باز دوباره چند سالی است که ایران به تولیدکننده دیگر مواد مخدر بدل شده است.
مواد مخدرهایی مانند امفتامین ها که در "آشپزخانه"در ایران تولید می شود و به کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیای جنوب شرقی قاچاق می شود و موجب زندانی شدن بسیاری از ایرانیان در زندانهای این کشورها شده است.
اما حالا پدیده جدیدی رواج یافته است: کاشت ماریجوانا، گیاه مخدری که در نقاط مختلف ایران از جمله دامغان و شاید معروفترین آنها روستای قلات در نزدیکی شیراز کاشت می شود.

این روستا به هلند کوچک ایران ملقب شده است. هکتارها زمین در این روستا زیر کاشت ماریجوانا یا همان گراس قرار دارد و سالانه چند صد کیلو تولید ماریجوانای خشک آن است.
بین "سیگاری بازها"هم حسابی معروف شده و هر کسی که مسیرش به شیراز می افتد و "اهلش باشد"حتما سری به روستای قلات می زند.
حتی فروشنده های گراس در این روستای ایران به معجزه شبکه های مجازی نیز پی برده اند و در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و فیسبوک و ... برای ماریجوانای روستای خود تبلیغ می کنند!

ناظر ما حالا از معضلاتی که این مسئله برای اهالی این روستا ایجاد کرده می گوید. از مردمی که بین از دست دادن شغل، فقر، درگیری بین تولید کنندگان و فروشندگان "علف"و البته پلیس ها و درگیریهای مسلحانه
جوان ها میخواهند یک شبه ره صد ساله بروند
جمشید یکی از ساکنین روستای قلات است،او در اینباره می گوید:
روستای قلات یک منطقه خوش آب و هوای تفریحی در نزدیکی شیراز است. در سالهای گذشته با رونق داشتن باغداری و محصول فراوان انگور، قلات یک تولید کننده بزرگ محصولات باغی به خصوص انگور و البته شراب در منطقه بود به همین روی درآمد بخشی از مردم روستا وابسته به این موضوع بود!
اما کم کم با به وجود آمدن بحران خشکسالی بسیاری از باغدارها با مشکلات کم آبی و خشکسالی مواجه شدند و به جای تولید محصولات باغی به کشت ماریجوانا روی آوردند و این روستا به بهشت مورد علاقه "سیگاری بازها"تبدیل شد و نام روستا به "هلند کوچک"معروف شد.
در ابتدا افراد بسیار محدودی در زمین خود شروع به کاشت کردند و دیگران نیز متوجه شدند که کاشت ماریجوانا و فروش آن، هم ساده است و هم بسیار پردرآمد و بسیاری به خصوص جوان ها به این فکر افتادند که یک شبه ره صد ساله بروند.
به ناگهان کاشت ماریجوانا بسیار در روستا همه گیر شد و کم‌کم، گراس قلات در تمام منطقه و حتی ایران معروف شد.

کار به جایی رسیده که حتی کسانی که در شهرهای دیگر هم ماریجوانا یا همان گراس می کارند می آیند در قلات می فروشند. چون می دانند که هم مشتری وجود دارد و هم به قیمت بالاتری می توان به فروش رساند.
دیگر همه قلات را به اسم ماریجوانا می شناسند. حتی از تهران، جوانان می آیند برای خرید.

به دلیل پراکنده بودن زمین های تحت کشت، دقیقا نمیتوان گفت چقدر زمین تحت کشت ماریجوانا است ولی می توانم بگویم چیزی حدود ۲ تا ۵ هکتار و محصول خشک سالیانه، بالای ۵۰۰ کیلوگرم است.
ماریجوانا خارجی مثل بلوچیز بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان. ایرانی بین ۵ تا ۱۰ میلیون و مثقالی از ۱۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می شود.
اما این یک سمت ماجرا است. روی دیگر سکه نیز نوع برخورد پلیس با این پدیده است. گاهی برخی تولیدکنندگان و فروشندگان به خاطر مشکلات شخصی با دیگران و یا رقابت بر سر فروش گراس، دیگر تولیدکنندگان را لو می دهند و یا حتی پول پرداخت می کنند که پلیس به رقیب آنها گیر بدهد.

نکته دیگر اینکه روستای قلات از قدیم به خاطر تولید شراب مورد توجه پلیس بود. ولی کاشت انگور که ممانعتی نداشت.
اما چند اتفاق همزمان مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است. شروع کاشت گسترده ماریجوانا در روستا همزمان شد با پیوستن چند جوان روستا به نیروی بسیج که به همکاری با پلیس پرداختند که موجب درگیری و بازداشتهای زیادی در روستا شد و از آن پس ما مرتب درگیری هایی در روستا داریم که شدیدترین آنها دوشنبه گذشته رخ داد که دو نفر گلوله خوردند، ۱۲ نفر بازداشت شدند و طبق گفته پلیس ۹۰ نفر از اهالی روستا هم تحت تعقیب هستند. حتی گفته می شود برخی از مقامات شورای روستا هم در میان این افراد تحت تعقیب هستند و اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی، حمله به پاسگاه، تشکیل گروه مافیایی به قصد اخلال در امنیت به افراد وارد شده است.

دهات قلات در شیراز مرکز کشت و فروش انواع ماری جوانا گل (مخدر ...







هیچ نظری موجود نیست: