انجمن معتادان گمنام چیست (تاریخچه و آشنایی با انجمن معتادان گمنام NA ) Iran Region of Narcotics Anonymous

این انجمن به هيچ سازماني وابسته نيست و تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است، اعضا فارغ از هویت شخصی شامل شغل،سمت، دارایی و... بدون ترس از شناخته شدن می توانند در جلسات شرکت کنند.
از معتادان گمنام چه مي دانيد؟!
 در این پست اطلاعاتی و آگاهي های لازم را در مورد انجمن معتادان گمنام  یا ان ای NA است
 
 
آشنايي با معتادان گمنام NA

انجمن معتادان گمنام نهادي است مردمي و خود جوش كه در سال 1332 توسط افرادي كه خود زماني در چنگال اعتياد گرفتار بودند بنيان گذاري شده و در بیش از 130 کشور جهان از جمله کشورهای مسلمان با هدف کمک و نجات معتادان فعالیت می کند.

 انجمن معتادان گمنام از سال 1369 در ایران شروع به فعالیت نمود و در سال 1385 با شماره 21065 توسط پلیس امنیت ناجا به ثبت رسید و در سال 1392 از وزارت کشور مجوز فعالیت سازمانهای مردم نهاد در سطح ملی را دریافت نمود. روش بهبودي از اعتياد در انجمن معتادان گمنام بر مبناي ارزش درماني كمك يك معتاد به معتاد ديگر است.

 اعضاي اين انجمن از طريق كاركرد «دوازده قدم» معتادان گمنام و شركت مرتب در جلسات گروهي چگونگي زندگي بدون مصرف مواد مخدر(هرگونه ماده مخدر اعم از سنتی ، صنعتی و...) را از يكديگر مي آموزند و پيامدهاي ناشي از بيماري اعتياد را بهبود مي بخشند.

 این انجمن به هيچ سازماني وابسته نيست و هيچ كمك مالی (اعم از وام ، وقف ، هديه و...) را نمي پذيرد و تمام هزينه هاي اين انجمن فقط از طريق كمك هاي داوطلبانه اعضاء و فروش نشرياتش تامين مي شود. انجمن معتادان گمنام هیچ گونه حق عضویتی ازاعضا دریافت نمی کند وتنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است. اصل گمنامی کمک می کند اعضا فارغ از هویت شخصی شامل شغل،سمت، دارایی و... بدون ترس از شناخته شدن در جلسات شرکت کنند.

* در سراسر دنيا از جمله ايران واستان مركزي مراكز درماني ترك اعتياد يا كمپ هاي سم زدايي متعددي وجود دارد كه توسط برخی اعضاي اين انجمن تاسيس و راه اندازي شده است و يا بعضي از اعضاء در آن مراكز به عنوان كارمند،مشاور و كارشناس  مشغول به كار هستند.

 شايان ذكر مي باشد حضور و فعاليت  اعضای گفته شده به اين معني نيست كه آن مراكز به انجمن معتادان گمنام وابسته هستند! انجمن معتادان گمنام مراكز درماني ترك اعتیاد يا كمپ هاي سم زدايي ،كلينيك سرپايي و نيز تسهيلات درماني ،كاريابي و مشاور خانواده ندارد و به گونه اي كاملا واضح و غير حرفه اي با بيماري اعتياد برخورد مي نمايد.

* انجمن معتادان گمنام تنها از طريق برگزاري جلسات گروهي تلاش مي كند يك حلقه حمايتي دائمي از معتادان در حال بهبودي به وجود آورد. در حال حاضر هر روزه تعداد 667 جلسه که 8 جلسه آن مختص بانوان می باشد در سطح استان مركزي به مدت 5/1 ساعت كه مختص معتادان مي باشد ، در مکان های عام المنفعه مانند سازمان ها،مساجد و پارك ها برگزار می گردد . این جلسات به منظور تداوم پاکی اعضا ورساندن پيام بهبودي از بيماري اعتياد به معتادانی که تمایل به زندگی بدون مصرف مواد مخدر را دارند برگزار می شود .
 
از معتادان گمنام چه مي دانيد؟!

معتاد کیست؟

تجربه ما این است:
معتاد زن یا مردی است که زندگی اش را مواد مخدر کنترل می کند. ما به عنوان معتاد کسانی هستیم که مصرف هرگونه ماده مخدری که افکار و احساساتمان را تغییر دهد، در زندگیمان تولید اشکال می کند. ما از بیماری رنج می بریم که عوارض خود را به صورت رفتاری ضد اجتماعی نشان می دهد . بدرفتار ، کینه جو ، خود خواه و خودمحور بوده و با دنیای بیرون قطع رابطه کرده بودیم. همیشه به خود می گفتیم «من جنبه اش را دارم». ما در مورد ماهیت اعتیاد، تصورات نادرستی داشتیم و فکر می کردیم معتاد فقط کسی است که در خیابان دعوا و مرافه کند، مرتکب جرم و خلاف شود، سرنگ آلوده مصرف کند و یا به زندان برود.


 با پیشرفت بیماری حتی برخی از ما با زندان و مراکز بازپروری سرو کار دائمی پیدا کردیم. ما بارها سلامت جسمی خود را به دست آورده بودیم، ولی نمی توانستیم آن را حفظ کنیم. بعضی از ما به خاطر جرایم مربوط به اعتیاد، ممکن است بقیه عمر خود را در زندان بگذرانیم و یا محکوم به مرگ شویم.

بسیاری از ما به دنبال راه حلی می گشتیم، اما نمی توانستیم آن را پیدا کنیم، تا بالاخره انجمن معتادان گمنام را پیدا کردیم. به محض این که ما خود را معتاد معرفی کردیم، امکان کمک فراهم شد. ما متقاعد شدیم که برای ما فقط یک راه زندگی بدون مواد مخدر وجود دارد و آن راه معتادان گمنام است.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
شماره تماس روابط عمومي و اطلاع رسانی معتادان گمنام استان مركزي09189612787–

هیچ نظری موجود نیست: