اندازه آمیگدال مغز (بادامه) درافراد نوع دوست وعاقل بزرگتر است

 
  اندازه  آمیگدال مغز  (بادامه )در افراد نوع دوست و عاقل بزرگتر است 

آمیگدال یا هسته آمیگدال (nucleus amygdalæ) و یا در فارسی بادامه که از واژه یونانی amygdalē به معنی «بادام» مشتق شده است، قسمتی از دستگاه کناره‌ای (سیستم لیمبیک) در مغز است.
هسته قاعده‌ای-جانبی بادامه (آمیگدال) نقش مهمی در یادگیری و حافظه ایفا می‌کند. بادامه علاوه بر نقش اصلی در درک احساسات و ایجاد پاسخ به آنها، در تعدیل درد نیز دخالت دارد. هستهٔ مرکزی بادامه به عنوان بادامه کنترل درد، معرفی شده است. آمیگدال همچنین مسئول تظاهرات هیجانی چهره مانند خوشحالی و ترس است و نقش مهمی در اکتساب یادگیری‌های هیجانی دارد.

نقش امیگدال در اعتیاد به مواد مخدر و اضطراب و تعقل
امیگدال نقش مهمی در ایجاد انگیزه و تصمیم گیری و واکنش های انسانی دارد  تحقیقات  نشان می دهد که افرادی که در اینده معتاد به مواد مخدر می شوند دارای امیگدال های کوچکتری  نسبت به افراد  نرمال  هستند
افسردگی و اضطراب و استرس باعث اثرات منفی بر روی امیگدال انسان می شوند
امیگدال  تحت اثر هورمون های زنانه در دختران  زودتر از مردان تکامل می یابد به این علت زنان و  دختران زودتر از پسران عاقلتر می شوند
هورمون تستوسترون با اثر بر روی امیگدال مردان باعث می شوند انها خشن شده  و افکار درست عقلایی کمتری  از زنان  همسن خودداشته باشند  
اندازه و کار کرد امیگدال راست و چپ در زنان و مردان با هم فرق می کند
مهمترین عامل برای ایجاد استرس و اضطراب  در انسان امیگدال ها هستند

ساختار مغز، فرمانده نوع‌دوستی یا خودخواهی
پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، حس فداکاری و ایثار، آگاهانه نبوده و ساختار مغزی افراد نوعدوست کاملا با ساختار مغزی افراد خودخواه متفاوت است.

 مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه جورج‌تاون در کنتاکی نشان می‌دهد، بخشی از مغز مرتبط با احساسات در افراد نوع‌دوست، بزرگتر است که به آنها کمک می‌کند تا نیازهای دیگران را بهتر درک کنند.
در این مطالعه محققان فعالیت مغز 19 اهداکننده کلیه را مورد بررسی قرار داده و الگوی فعالیت مغزی آنها را با 20 داوطلب عادی که سابقه اهدای عضو نداشتند، مقایسه کردند. از تصاویر ام‌آر‌آی برای بررسی فعالیت عصبی استفاده شد؛ در زمان اسکن، تصاویری از چهره‌های وحشت‌زده، خشمگین و خنثی به هر دو گروه داوطلبان نشان داده شد. نتایج اسکن مغزی و آزمون‌های رفتاری حاکی از تفاوت ساختاری و عملکردی در مغز اهداکنندگان کلیه بود که آنها را نسبت به ناراحتی دیگران حساس‌تر می‌کرد.
 
براین اساس، زمانیکه اهداکنندگان عضو، تصویر چهره وحشت‌زده را مشاهده می کرند، فعالیت مغزی در سمت راست آمیگدال بیشتر می‌شد و این افراد بیش از سایر داوطلبان قادر به درک و تشخیص چهره وحشت‌زده بودند؛ آمیگدال یا بادامه مغز منطقه مرتبط با احساسات است.
 پروفسور «ابیگیل مارش» نویسنده ارشد مطالعه تأکید کرد: ساختار مغزی نقش اساسی در مهربانی فوق‌العاده ایفا می‌کند؛ این مطالعه نشان داد کهحجم آمیگدال  در گروه نوع‌دوست بسیار بزرگتر از افراد عادی است و بنابراین می‌توان گفت که حس نوع‌دوستی، اساس و پایه عصبی دارد.

هیچ نظری موجود نیست: