اعتیاد جایگاه مادری ام را از من گرفته بود

اعتیاد جایگاه مادری ام را از من گرفته بود

اعتیاد جایگاه مادری ام را از من گرفته بود

سکینه 54 ساله، صاحب سه فرزند دختر و سه پسر است او در سن 15 سالگی ازدواج کرده از سن 24 سالگی اعتیاد را شروع کرده و نزدیک به 30 سال است که اعتیاد دارد و اکنون تصمیم به ترک گرفته است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ساجده، سکینه 54 ساله، متولد روستای خیرآباد از توابع شهرستان اسفراین صاحب سه فرزند دختر و سه پسر است او در سن 15 سالگی ازدواج کرده از سن 24 سالگی اعتیاد را شروع کرده و نزدیک به 30 سال است که اعتیاد دارد، سکینه مهم ترین دلیل اعتیادش را فروش و مصرف مواد مخدر توسط همسرش می داند.
 
همسرش تاکنون دو بار به خاطر فروش مواد مخدر دستگیر شده است.
او می گوید: همسرش بعد از اینکه از زندان آزاد شد تصمیم گرفت که مواد را برای همیشه کنار بگذارد و حدود دوازده سال است که این کار را کنار گذاشته است و تا به حال زندگی اش را با کارگری گذرانده است.
 
 
سکینه در ابتدا تنها موادی که مصرف می کرد تریاک بود ولی کم کم  که اعتیاد او اوج گرفت هر نوع ماده مخدری را که گیرش می آمد، مصرف می کرد.
 
دودختراین مادر هم با مشاهده اعتیاد مادر تشویق به اعتیاد شدند، اما بعد از گذشت یک سال و مشکلاتی که در زندگی زناشویی شان پیش آمد اعتیاد را کنار گذاشتند.
همسرش بعد ازکنار گذاشتن اعتیاد و فروش مواد مخدر در تهران کارگری می کرد ولی الان با توجه به اینکه سن بالایی دارد و حدود 60 سال سن دارد، توان کار کردن ندارد و در منزل یکی از دخترانش که در تهران زندگی می کند روزگار می گذراند.
سکینه قبل از اینکه به مرکز ترک اعتیاد بیاید همراه با پسرش که از لحاظ بینایی مشکل داشت زندگی را می گذراند و با کار کردن در زمین های کشاورزی و کارگری خرج زندگی و اعتیاد را بدست می آورد.
 اما رفته رفته دیگر این درآمد پاسخگوی نیازهای مادی او نبود به همین دلیل اوتصمیم گرفت که اعتیاد را برای همیشه کنار بگذارد.
او دوست دارد تا دوباره به زندگی سالم برگردد و آن احترامی که در این مدت از دست داده است را جبران کند، تا قبل از ترک علاوه براعتیاد بیماری دیگری نداشته ولی در این مدت دچار بیماری چربی خون و فشار خون شده، ولی با توجه به سختی هایی که کشیده است تصمیم دارد که برای همیشه کنار بگذارد و بتواند دوباره جایگاه مادری را در محیط خانواده به دست بگیرد.
بزرگترین آرزویش این است که زندگی از دست رفته اش را جبران کند و محیطی سالم برای فرزندانش در خانه فراهم کند و پسرش که در خانه است را سرو سامان دهد.

هیچ نظری موجود نیست: