97 نوع مخدر صنعتی جدید در کشورها در حال تولید است

روند شاخص‌های اجتماعی در کشور رو به بهبود نیست

97 نوع مخدر صنعتی جدید در کشورها در حال تولید است

۱۳۹۴/۰۳/۰۲
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به روند روبه به رشد آسیب‌های اجتماعی گفت: روند هیچ یک از شاخص‌های اجتماعی در کشور رو به بهبود نیست.
دکتر سیدحسن موسوی چلک، دبیر علمی همایش آسیب‌های پنهان در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان کردستان که امروز در سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی در کشور یک دغدغه و نگرانی جدی است، اظهار کرد: در حال حاضر در هیچ یک از شاخص‌های اجتماعی روند رو به بهبود نیست.

وی تنوع مواد مخدر، گرایش جوانان در سنین پایین به مواد مخدر، درگیرشدن زنان با مواد مخدر و ... از آسیب‌های اجتماعی در این حوزه دانست و افزود: براساس سوال مطرح شده در سال 2013 از 80 کشور جهان 97 نوع مواد صنعتی جدید در این کشورها در حال تولید است که این نشان از روند رو به رشد آسیب‌ها در سطح جهان دارد.

موسوی‌چلک روند ازدواج در کشور را منفی و طلاق را مثبت اعلام و عنوان کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کشور یک طلاق روی می‌دهد و در هر ساعت 19 طلاق در سطح کشور ثبت می‌شود.

وی به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار با توجه به آمار بالای طلاق اشاره و بیان کرد: براساس آخرین آمار در سال 91 تعداد زنان سرپرست خانوار دو میلیون و 563 هزار نفر اعلام شده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به روند رو به افزایش حضور در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: حضور در فضای مجازی یک فرصت و نقطه قوت می‌تواند باشد اما در سطح کشور به دلیل پایین بودن سطح سواد فضای مجازی آسیب‌ها بیشتر از فرصت‌ها خود را نشان می‌دهند.

وی یکی از نقاط ضعف اصلی کشور را فقر محبت دانست و ادامه داد: این امر موجب شده که جوانان ما به فضای مجازی، مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی پناه ببرند تا بتوانند این فقر محبتی خود را جبران کنند.

دکترموسوی چلک عدم‌همکاری و عدم‌مسئولتی‌پذیری را یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه دانست و تصریح کرد: در گذشته یک مشکل که برای هر فردی پیش می‌آمد دغدغه همگانی بود اما امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و ساختار اجتماعی این مسئولیت وجود ندارد.

وی ضعف مسئولیت اجتماعی را زمینه‌ساز پیامدهای منفی زیادی در سطح جامعه ذکر کرد و افزود: آسیب‌های پنهان در سطح جامعه به دلیل همین ضعف مسئولیت اجتماعی شکل گرفته است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، ناتوی فرهنگی را موجب تضعیف هویت فرهنگی و ایجاد پیامدهای منفی زیادی را در جامعه دانست.

وی تقویت هویت فرهنگی را راهکار مقابله با ناتوی فرهنگی عنوان کرد و گفت: تقویت هویت فرهنگی عامل انسجام و تعامل اجتماعی در خانواده و جامعه است.

وی با اشاره به تنوع و تفاوت‌های زیاد در نوع آسیب‌های اجتماعی، اعلام کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌هایی که می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند و نقش مؤثری در این راستا داشته باشند، نهایت استفاده و بهره کافی را برد.

دبیر علمی همایش آسیب‌های پنهان، دانشجویان امروز را مدیران آینده کشور دانست و عنوان کرد: ما باید بدنه دانشگاهی کشور را تقویت و آماده ورود به جامعه کنیم تا یک ورود هوشمند به جامعه داشته باشند.

وی اعلام کرد: مسئولان فرهنگی، مدیران، کارشناسان، تشکل‌های مردمی و سایر اقشار ذی ‌ربط باید به گونه‌ای اقدام کنند تا قشر دانشجو در آینده بتوانند در چرخه مدیریت نقش سازنده‌ای را ایفا کنند.

روانگردان صنعتی جدید توهم زای دیفندین در ماریجوانای صنعتی
مخدر روانگردان صنعتی جدید "نب""نبراسکا " - Opium.Site ...
روانگردان جدید صنعتی میتوپروپامین Methiopropamine ...
مخدر روانگردان جدید صنعتی دو سی پی 2C-P چیست - Opium ...
مخدر روانگردان جدید چارلی شین Charly Sheen - Opium.Site ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماده مخدر جدید ...
ماده مخدر جدید صنعتی دیمتوکائین مشابه با کوکائین ...
ماده مخدر جدید چین سفید Alphamethylfentanyl-China White
BENZO FURY ماده مخدرجدید روانگردان خشم بنزو - Opium.Site ...
ماده مخدر روانگردان جدید سعادت BLISS (MDPV) - Opium.Site ...
ماده مخدر جدید صنعتی Desoxypipradrol دارای اثراتی مشابه با ...
کشف ماده مخدر جدید با مارک " احمدی نژاد " - Opium.Site وبلاگ ...
ماده مخدر جدید گل چیست و چه تفاوتی با ماری جوانا دارد - Opium ...

هیچ نظری موجود نیست: