دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس:تغییر وضعیت استفاده از مواد مخدر سنتی به صنعتی شاه‌بیت این مصیبت بوده و شیشه نیز سرآمد آن است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس:
همایش‌های مواد مخدر خروجی داشته باشد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: همایش‌ها، سمینارها و دیگر برنامه‌ها در زمینه مواد مخدر باید خروجی و بازدهی داشته باشد.
تغییر وضعیت استفاده از مواد مخدر سنتی به صنعتی شاه‌بیت این مصیبت بوده و شیشه نیز سرآمد آن است.

خبرگزاری فارس: همایش‌های مواد مخدر خروجی داشته باشد                
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، محمدرضا ابراهیمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که با حضور اعضای کمیته مبارزه با مواد مخدر فیروزآباد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر در گذشته تنها ماده مخدر تریاک محسوب می‌شد اما امروز انواع و اقسام مخدرهای صنعتی به بازار آمده است؛ به‌ طوری‌ که قاچاقچیان برای درمان هر نوع مرض و بیماری مانند استرس، افسردگی، چاقی، لاغری و … یکی از این مخدرهای صنعتی را معرفی می‌کنند.
وی افزود: تغییر وضعیت استفاده از مواد مخدر سنتی به صنعتی شاه‌بیت این مصیبت بوده و شیشه نیز سرآمد آن است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه آگاهی جامعه از مصرف این مواد کم است افراد باید بدانند که حتی با یک یا دو بار مصرف، امکان بازگشتشان به زندگی عادی و سالم سخت خواهد شد.
وی گفت: در فضای بین‌المللی، فضای اعتیاد و مواد مخدر سومین بحران جهانی بعد از بحران هسته‌ای و جمعیت است و در واقع بحران‌های اعتیاد و محیط‌ زیست در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.
ابراهیمی ادامه داد: مهم‌ترین هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر و به‌ تبع آن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، رفع نگرانی و ایجاد حساسیت بین مردم است که این کار احتیاج به اقدامات فرهنگی دارد.
وی به تغییر گرایش مصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود: تغییر نگرش در مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی نگران‌کننده و فاجعه‌آمیز است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: رویکرد و نگرش جدید در مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بوده و مردم باید بدانند که مواد مخدر صنعتی تهدیدی جدی است.
ابراهیمی گفت: باید تمام دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت موجود زمینه لازم را برای نهادینه کردن پیشگیری از اعتیاد در جامعه فراهم کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر باشیم.
وی خطاب به تمام مسئولان امر خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا در برنامه‌های فرهنگی، همایش‌ها، سمینارها و دیگر برنامه‌ها در این زمینه خروجی با بازدهی بالا صورت گیرد و نتیجه را به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گزارش دهند.

هیچ نظری موجود نیست: