فعالیت ۶۵۵ سایت در تولید و فروش مواد مخدر



فعالیت ۶۵۵ سایت در تولید و فروش مواد مخدر

یکی از این صفحات در شبکه اجتماعی فیس‌بوک درباره فروش ماده مخدر گل است .فردی با درج شماره تلفن خود انواع مخدرهای گل و حشیش را تبلیغ کرده و افرادی هم در زیر آن کامنت‌هایی گذاشته‌اند که نشان می‌دهد این فرد عملا فعال است و به قول معروف مشتری‌هایش را راه می‌اندازد.



پلیس فتا با همکاری وزارت کشور در دنیای واقعی تعداد زیادی از تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر را شناسایی و دستگیر می‌کند در حالی که این افراد در دنیای مجازی با خیال راحت جولان داده ، کار و تبلیغ می کنند.

شاید این ویژگی دنیای مجازی که امکان شناسایی و رصد دقیق افراد را کم می‌کند باعث شده سودجویان با خیال راحت‌تری از این فضا برای کارهای مخفیانه خود استفاده کنند. از اینستاگرام گرفته تا فیس‌بوک و حتی یوتیوب افرادی با اسم مستعار آگهی تبلیغاتی برای فروش انواع مواد مخدر می‌گذارند که مصرف‌کنندگان متعددی نیز به آنها مراجعه می‌کنند. این افراد حتی سایت شخصی هم داشته و نحوه مصرف و راه‌های کاشت یا ساختن مواد مخدر را در آن آموزش می‌دهند.

وقتی اواخر بهمن سال گذشته  یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی خبری به موضوع فروش مواد مخدر در اینستاگرام پرداخت این مسئله بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی پیدا کرد.

 بعد از اینکه صدا و سیما مستقیما به این بحث وارد شد، معاون اجتماعی وزیر کشور به موضوع فروش و معرفی مواد مخدر و روانگردان در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و از برخورد سریع پلیس با این موارد و فروشندگان فعال در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
روز گذشته هم پلیس فتا اعلام کرد 655 سایت فعال فروش مواد مخدر در کشور وجود دارند و وزیر کشور از موفقیت 90 درصدی پلیس سایبری در کشف جرائم خبر داد. با وجود این، هنوز صفحات فروش مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک باز و فعال هستند و این صفحات هنوز در دسترس قرار دارند و در حال عضوگیری هستند.
 سایت‌های خرید و فروشی که هنوز فعالند


یکی از این صفحات در شبکه اجتماعی فیس‌بوک درباره فروش ماده مخدر گل است .فردی با درج شماره تلفن خود انواع مخدرهای گل و حشیش را تبلیغ کرده و افرادی هم در زیر آن کامنت‌هایی گذاشته‌اند که نشان می‌دهد این فرد عملا فعال است و به قول معروف مشتری‌هایش را راه می‌اندازد. فردی دیگر با نام محمد خود را فروشنده قارچ سمی معرفی کرده و شماره تماس از خود گذاشته است.
حتی بدون مراجعه به شبکه‌های اجتماعی داخل سایت‌هایی که هنوز هم تعدادی از آنها فیلتر نشده است می‌توان با نوشتن جمله روش کاشت ماری‌جوانا و جست‌و‌جوی آن سایت‌های متعددی را یافت که طریق کاشت خانگی یا طبیعی این ماده مخدر را آموزش داده یا  آن را تبلیغ می کنند.
 روز به روز به تعداد کسانی که برای یافتن اطلاعات یا حتی تهیه مایحتاج خود به اینترنت و فروشگاه‌های مجازی رجوع می‌کنند افزوده می‌شود. زمانی سریع‌ترین وسیله ارتباطی تلفن یا موبایل بود اکنون اما سرعت ارتباطات با افزایش گوشی‌های هوشمند و فراگیری اینترنت بیشتر شده است. در شرایطی که با چند کلیک ساده می‌شود شماره موادفروشی را پیدا کرد باید وضعیت در این زمینه را هشدارآمیز دانست.
 همین وضعیت هشدارآمیز باعث شده است که مسئولان پلیس به ماجرا واکنش جدی نشان دهند و عنوان کنند که با جدیت موضوع فروش مواد مخدر در اینترنت را دنبال می کنند.
 همه سایت‌ها شناسایی شده‌اند


روز گذشته رئیس پلیس فتای کشور گفت: در عمر پنج ساله پلیس فتا، 37 هزار پرونده در خصوص فضای سایبری تشکیل شده که 90 درصد آنها کشف شده و 56 درصد ظرف مدت کمتر از یک سال به کشف قطعی رسیده است.
هادیان‌فر درباره مقابله با سایت‌های فروشنده موادمخدر گفت: در حوزه موادمخدر تمام سایت‌هایی که چه در حوزه آموزش و چه در فروش موادمخدر فعالیت می‌کنند شناسایی شدند؛ به طوری که در حال حاضر 655 سایت در این حوزه فعال است که 257 سایت فعال در حوزه تولید و آموزش موادمخدر در آپارتمان فعال بودند که با مشارکت پلیس موادمخدر عوامل این سایت‌ها شناسایی و دستگیر شدند.به گزارش ایسنا، او در خصوص مقابله با برخی سوءاستفاده‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: شبکه‌های اجتماعی در کشور ما مسدود هستند اما برخی افراد با استفاده از فیلترشکن‌ها به این شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
 وزیر کشور نیز در این مورد  گفت: پلیس سایبری با تلاش همه‌جانبه موفق شده ۹۰ درصد جرائم سایبری را کشف کند که این مهم موجب تقویت امنیت شهروندان و ارتقای رضایتمندی مردم شده است.به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: توسعه زیرساخت‌های فنی موجب شده که به‌رغم وجود ۴۶ میلیون کاربر اینترنتی در مقایسه با سایر کشورها، جرائم نسبتاً پایینی را در حوزه جرائم سایبری در کشور شاهد باشیم.
 استخدام مواد فروش با تهدید!


یک کارشناس مسائل اجتماعی درباره خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی به آرمان می گوید: برخی جوانان در دنیای مجازی دوست پیدا می‌کنند، ازدواج می‌کنند و حالا هم که مواد خرید و فروش می‌کنند.
 حسن عشایری می‌افزاید: کمبود شادی و ارتباط افراد را به جایی رسانده که شما در خیابان در هر حالتی افراد را موبایل به دست می‌بینید.
 تشنگی ارتباط برا ی اینکه به دنیا بگوید: من هم هستم!این رفتار را ایجاد می‌کند در حالی که این اعلام حضور در شبکه‌های مجازی را نمی‌توان ارتباط تلقی کرد و این فقط یک تماس است.
 او ادامه می‌دهد: از سوی دیگر دروازه اعتیاد کنجکاوی است.
 وقتی جوانی با تبلیغات وسیع فلان ماده مخدر در این شبکه‌ها مواجه می‌شود و می‌بیند دوستانش هم آن را مصرف می‌کنند از سر کنجکاوی برای یک بارهم که شده می‌خواهد فلان ماده مخدر را امتحان کند و این امتحان کردن به قیمت نابودی او تمام می‌شود.
 او درباره راه‌های فروش مواد مخدر در اینترنت می‌گوید: فقط تبلیغات مستقیم نیست. گزارش‌های مختلفی به ما ارائه می‌شود درباره گروه‌هایی که در این شبکه‌های مجازی مانند وایبر تشکیل می‌شود و جوانان بدون شناخت عضو آن شده و از این طریق با یک بار فروش ماده مخدر به فرد با تهدید و ارعاب او را برای خود استخدام کرده و فرد دیگر عضو آنها شده و باید برایشان کار کند. عشایری درباره راهکار این امر می‌گوید: همانطور که با زدن چند واکسن از نظر جسمی می‌توان تا آخر عمر فرد را از بیماری‌ها حفظ کرد در بعد روانی هم با آموزش و دادن آگاهی می‌توان برای همیشه فرد را در برابر خطرات واکسینه کرد و این روشنگری در جریان رشد و از سوی اولیا و مربیان باید صورت بگیرد.
 اقدامات زیربنایی انجام شود


مطمئنا این 655 سایتی که پلیس فتا بیان می‌کند همه آنها را شناسایی کرده و بسته‌اند نیازهای خیلی کمی از این خیل عظیم جماعت معتاد را برطرف کرده است و این میزان قابل مقایسه با حجم مواد مخدر در جامعه نیست.
یک مددکار اجتماعی با عنوان کردن این مطلب به آرمان می‌گوید: کسی که دنبال مصرف است بالاخره به آن دست می‌یابد و راهش را پیدا می‌کند. امیرمحمود حریرچی می‌افزاید: عوامل مصرف مواد در جوانان  در حال حاضر نداشتن تفریح و شادی است و بهتر است به جای این اقدامات سلبی اقدامات زیربنایی انجام شود که اثرگذارتر است یعنی ایجاد تفریح و شادی برای جوانان و دادن آگاهی در مورد مضرات مصرف مواد.
 او ادامه می دهد: البته بستن این سایت‌ها بی‌فایده هم نیست اما باید در موازات اقدامات زیربنایی باشد. برخی ازاین سایت‌ها طریقه تولید مواد مخدر را آموزش می‌دهند. حریرچی می‌افزاید: قاچاق مجازی هم یک راه فروش موادی است که این روزها هر جوانی که طالب آن باشد می‌تواند راحت با رفتن تا سر کوچه محل زندگی خود مثل خریدن پفک نمکی به آن دسترسی پیدا کند و این راه لابد برای این است که دیگر زحمت بیرون رفتن را هم به خود ندهد و درب منزل کالای خود را تحویل بگیرد.
در این رابطه بیشتر بخوانید:
با ماری‌جوآنا مشکلی نداریم! - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: پلیس فتا ...
جوانانی که برای شادی شیشه تجویز می‌کنند - Opium.Site ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: قرص های شادی ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: شادی نداریم ...
قرص برنج شادی آور نیست - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...
فروش مواد اولیه ساخت مخدر شیشه - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: در ایران همه شاد ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: شادی نداریم ...
فروش اینترنتی مواد مخدر! - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: عرضه و فروش ...شرکت آمازون از فوریه سال 2011 مبادرت به تاسیس قسمتی به نام Amazon.com of drugs and paraphernalia مواد مخدر
یک سایت اینترنتی خرید و فروش مواد مخدر در آمریکا تعطیل شد
پلیس فتا مبارزه با مواد مخدر سایت اینترنتی برای دریافت ...برخورد با هرگونه خريد يا فروش مواد مخدر و روانگردان
فروش عروسک‌های فروشنده مواد مخدر در آمریکا متوقف شد. - ...
مواد مخدر .ماده مخدر کراک .هروئین .ریتالین .حشیش - Opium.Site ...
مواد مخدر روانگردان جدید صنعتی در جهان Research Chemicals
مواد مخدر روانگردان جدید در اروپا و ناتوانایی های قانونی - Opium ...
اولین فروشگاه قرصهای اکستازی در هلند شروع به کار کرد ...
هشدار ایران نسبت به آزاد سازی فروش مواد مخدر Drug Free World

هیچ نظری موجود نیست: