ترویج مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها در جامعه از جبهه‌های نبرد جنگ نرم دشمن ‏است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ترویج مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها در جامعه را از جبهه‌های نبرد جنگ نرم دشمن خواند و بر قاطعیت و برخورد شدید قوه مجریه در امر مقابله با قاچاق ، تولید، عرضه و مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردانها در کشور تاکید کرد.امیر خجسته که نماینده مردم همدان ، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی است، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت و همدلی تک تک افراد جامعه محقق می‌شود، در ابتدا باید از سوی قوه مجریه و قضاییه آغاز شود، همچنين آنان به این احساس مسوولیت و باور برسند که مواد افیونی برای جوانان کشنده و مرگ‌آور است.
وی اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد هستند تا با ترویج مواد مخدر در بین جوانان این مرز و بوم به اهداف شوم خود دست پیدا کنند زیرا آنها در میدان جنگ سخت شکست خوردند و امروز به جنگ نرم روی آورده‌اند که یکی از جبهه های نبرد آنان در اين جنگ نرم ترویج مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها در بین جامعه، بویژه جوانان است.
خجسته با بیان اینکه ، قاطعیت قوه مجریه و برخوردهای شدید قضایی با عاملان مواد مخدر صنعتی و روانگردانه ، مردم را هوشیارتر و آگاه تر نسبت به خانماسوز بودن اعتیاد می‌کند، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر بحث جامعی است که باید از سوی دولتمردان به آن پرداخته شود.
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام‌های بعدی در راه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، سرمایه گذاری، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی است.
خجسته توضیح داد: باید منابع مالی لازم و بیشتری را برای آموزش نیروهای پلیسی و امنیتی در تشدید برخوردها و درمان معتادان براي اختصاص و مراکز نگهداری و ترک اعتیاد قانونی با بکارگیری کادر مجرب گسترش یابد.
وی با بيان اينكه بحث فرهنگ‌سازي نيز در اين امر بسيار مهم است و تاكنون كمتر به اين مقوله پرداخته شده، گفت: با توجه به اينكه بحث مواد مخدر از دغدغه‌هاي مهم رهبر انقلاب نيز بوده، دولت بايد زمينه‌ها و بسترهاي مناسب را براي فرهنگ‌سازي مبارزه با مواد مخدر در جامعه بوجود آورد.
خجسته افزود: احساس مسووليت مردم در اين راه كافي نيست، تا وقتي كه دولتمردان اين مبارزه را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار ندهند، بحث اجتماعي شده نيز محقق نمي‌شود.
رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نمايندگان مردم در مجلس نسبت به معضلات مهمي مانند گسترش مصرف مواد مخدر در كشور همواره ابراز نگراني مي‌كنند، خاطرنشان كرد: ما مي‌توانيم در تخصيص اعتبارات و حمايت‌ها در راه مبارزه با مواد مخدر دولت و مردم را همراهي كنيم و از رويكرد اجتماعي شدن مقابله با اعتياد كه از سوي وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر مهمترين برنامه و اصل مطرح شده ، پشتيباني مي‌كنيم.
منبع خبر: گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر

هیچ نظری موجود نیست: