کمبود ویتامین D منجر به افزایش دوبرابری ریسک بروز بیماری اسکیزوفرنی می‌شود.

کمبود ویتامین D منجر به افزایش دوبرابری ریسک بروز بیماری  اسکیزوفرنی می‌شود.
اسکیزوفرنی (جنون جوانی )یک اختلال روانی مزمن است که باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از نشانه‌های مختلف روحی و روانی در فرد می‌شود. بر اساس گزارش آمار موسسه ملی سلامت روان آمریکا، این بیماری یک درصد از جمعیت ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است. محققان استدلال کرده‌اند که بین ویتامین D و این اختلال ارتباط وجود دارد.
  بررسی های انجام شده  بر روی بیش از 1800 نفر و اندازه گیری میزان ویتامین D با استفاده از نمونه خون  آزمایش شده و اندازه گیری  مقدار ویتامین D نشان داده است که در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی میزان ویتامین D بسیار پایین‍‌تر از افراد نرمال بوده است .
محققان دریافتند افراد با سطح پایین این ویتامین، دو برابر بیشتر نسبت به افراد با سطح کافی ویتامین D در معرض خطر ابتلا به اسکیزوفرنی هستند. همچنین 65 درصد از شرکت کنندگان مبتلا به اسکیزوفرنی سطوح پایین ویتامین D داشتند. این مطالعه در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است.
نوزادان  متولد شده با سطوح پائین ویتامین   D ریسک بالاتری برای ابتلا به اسکیزوفرنی دارند
در تحقیقات جدیدتر  در مرکز تحقیقات کوئینزلند که بر روی نوزادان انجام شده است مشخص شده است کودکان تازه  متولد شده با سطوح کمتر ویتامین D ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری جنون جوانی در اینده دارند

هیچ نظری موجود نیست: