قرارگاه اطلاعاتی قوی برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود

قرارگاه اطلاعاتی قوی برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه دیروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق موادمخدر در استان نیروی های مرزبانی، انتظامی و اطلاعات طی ماه های اخیر عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتند که کشف ۱۷ تن مواد در فروردین ماه نمونه ای از این ادعا است.
وی افزود: در بحث مبارزه با موادمخدر، از این استان به سبب هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان انتظار بیشتری می رود هر چند تاکنون فرزندان این دیار به بهترین شکل در این سنگر مبارزه کرده اند.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مبارزه با موادمخدر جدای از ایستادگی در جبهه سخت در جبهه نرم نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری شود چرا که جامه روز به روز به سبب پیامدهای موادمخدر آسیب پذیرتر می شود.
استاندار گفت: در این راه باید با استفاده بهینه از نقش ائمه جمعه، جماعات و توان ریش سفیدان در افزایش آگاهی مردم برای پیشگیری از آسبب های مواد مخدر استفاده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع مواد مخدر و اعتیاد و آثار سو آن، همایش فقهی در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: فقها و علمای کشورهای همسایه و کشورهایی که گرفتار معضل موادمخدر گرفتار هستند‌ به میزبانی سیستان و بلوچستان گرد هم جمع می شوند تا راهکار مبارزه و بررسی سیاست های پیشگیرانه را بررسی کنند.
این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌های مذهبی خوبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، تاکید کرد: باید از ظرفیت احکام و مسائل دینی در راستای پیشگیری از میل و گرایش به موادمخدر استفاده کرد.
وی گفت: طی ماه های اخیر ۷۶ درصد کشفیات مواد مخدر کشور در شرق و جنوب شرق بوده و این مقوله می طلبد که استان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، لذا در این راستا شکل گیری قرارگاه اطلاعاتی و کار اطلاعاتی قوی نیاز است، تا بتوان نه تنها از سیستان و بلوچستان بلکه از کشور در برابر این گونه تهاجم دشمنان قسم خورده این خاک و بوم دفاع کرد.
استاندار گفت: برنامه ریزی ها باید بگونه ای باشد که سهم ویژه ای را برای مبارز با مواد مخدر در برنامه ششم توسعه ببینند و از سویی باید سیمای کشور افغانستان، پاکستان و این خطه از ایران از حیث آماری تشریح شود.
وی افزود: با توجه به اینکه این استان از جمله ۱۰ استان پرخطر در زمینه مواد مخدر به حساب می آید، لذا بر اساس توافقات با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و پیگیری صورت گرفته به منظور معطوف کردن نگاه های ملی به این استان امسال شورای مشترک هماهنگی مبارزه با موادمخدر شرق کشور در استان برگزار می شود.
هاشمی گفت: این اقدام با هدف هم پوشانی استان های شرق کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و افزایش توفیقات در این حوزه برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین امسال نیز سه مرکز ترک اعتیاد شامل دو مرکز کودکان و یک مرکز نیاتک ویژه مردان با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی زابل و حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زابل راه اندازی خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص شهرستانهای پنج گانه شمال سیستان و بلوچستان و قرار گرفتن آنها در همسایگی کشور افغانستان، این منطقه از جمله مناطق آسیب پذیر و آلوده استان در زمینه موادمخدر محسوب می شود به همین سبب تکمیل حلقه درمان در این منطقه در دستور کار قرار دارد که باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: علاوه بر سه مرکز یادشده، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان زابل نیز در برنامه های مبارزه با موادمخدر قرار دارد.
هاشمی با بیان اینکه هم اینک پنج مرکز ترک اعتیاد شامل تل سیاه، تبصره ماده ۱۶ شیرآباد ویژه بانوان، دو مرکز کودکان و یک مرکز میان راهی بانوان در زاهدان فعال است، گفت: در تلاشیم شمار مراکز ترک اعتیاد را در سراسر استان افزایش دهیم که در این زمینه ایجاد مراکز یادشده در نقاط جنوبی به ویژه شهرستان های ایرانشهر و سراوان نیز امری ضروری است.


جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو این جنگ است اگر ما در جنگ با عراق تنبلی و سستی می کردم امروز فرصت فعال شدن نداشتیم
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: اگر ما در جنگ ...

هیچ نظری موجود نیست: