جنجال بر سر وضعیت فروش ماریجوانای دارویی (مخدر گل ) در ونکوور کانادا


جنجال بر سر وضعیت فروش ماریجوانای دارویی (مخدر گل ) در ونکوور کانادا 
 مسله فروش ماریجوانا دارویی (مخدر گل ) به جای برگ های ماری جوانا طبیعی هر روز ابعاد بیشتری پیدا می‌کند و روزنامه‌های زیادی به آن پرداخته‌اند.


 ونکوور سان در صفحه اول خود مصاحبه‌ای را با جیم چو رییس‌پلیس ونکوور ترتیب داده که قرار است به زودی این پست را ترک کند.

او در دفاع از موضع پلیس ونکوور در مورد ماریجوانای دارویی گفته: «همین الان می‌توانم فهرستی از اولویت‌های مهم دیگر پلیس را ارائه بدهم که به شدت مردم را تهدید می‌کنند، از مسلح‌بودن برخی افراد گرفته تا جرایم سازمان‌یافته گروه‌های مختلف. من حاضر نیستم این اولویت‌ها را کنار بگذارم و اول سراغ فروشگاه‌های ماریجوانای دارویی بروم.»

چو در مقام رییس انجمن رییس‌پلیس‌های کانادا از دولت فدرال خواسته اجازه بدهد افرادی که مقدار کم ماریجوانا همراه دارند تنها جریمه بشوند و اتهام انجام حرکت مجرمانه به آنها زده نشود.

او گفته بسیاری از چهره‌های ارشد در نیروی پلیس با موضع او در این خصوص موافق نیستند. ظاهرا گرگوری رابرتسن شهردار ونکوور هم در این میان با وضعیت دشواری مواجه است، به خصوص با توجه به اینکه دولت فدرال از مقامات شهری ونکوور در مساله سامان‌دادن به فروش ماریجوانای دارویی به شدت انتقاد کرده است.

نشنال پست
در ادامه همین بحث، نشنال پست هم در صفحه اول خود مقاله‌ای چاپ کرده و نوشته: تعداد فروشگاه‌هایی که در ونکوور ماریجوانا می‌فروشند در سال های اخیر افزایش شدیدی داشته و تابو بودن بحث در این مورد و نبود قوانین لازم در این خصوص باعث شده که فروشنده‌ها هر کاری که دل‌شان می‌خواهد در این خصوص انجام بدهند.

به نوشته این روزنامه، اکثر مقامات ونکوور نمی‌دانند که در قبال مساله ماریجوانا باید چه موضعی بگیرند و همین تعلل آنها باعث شده که هیچ یک از هشتاد فروشگاه ماریجوانا در ونکوور با مجوز کار نکنند.

تاکید مقاله بر این است که کسب و کار این فروشگاه‌ها در ونکوور مثل سایر بیزینس‌ها در این شهر به خوبی گرفته و بنابراین نمی‌توان فقط به خاطر تابو بودن قضیه از تصویب و اجرای قانون در مورد فعالیت آنها خودداری کرد.

هیچ نظری موجود نیست: