داروهای مخدر احتمال ابتلا به نارسایی‌های قلبی را 25 درصد افزایش می‌دهند

براساس مطالعات اخیر؛

داروهای مخدر احتمال ابتلا به نارسایی‌های قلبی را 25 درصد افزایش می‌دهند

براساس نتایج مطالعات اخیر مصرف داروهای مخدر احتمال ابتلا به نارسایی قلبی را تا 25 درصد افزایش داده و این داروها با عارضه‌های تنفسی و چشمی نیز در ارتباط هستند.
محمد صادق بهاری داروساز و متخصص دارو شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:بر اساس نتایج مطالعات اخیر مصرف داروهای مخدر احتمال ابتلا به نارسایی قلبی را تا 25 درصد افزایش داده و این داروها با عارضه‌های تنفسی و چشمی نیز در ارتباط هستند. 

وی ادامه داد: بروز مشکلات و عوارض قلبی، تنفسی، گوارشی، مغزی و عصبی، از مهمترین عوارض مصرف بی‌رویه و غیر منطقی داروها است. 

وی با بیان اینکه داروهای مخدر از جمله داروهای پر مصرف در بین افراد جامعه است، تصریح کرد: می‌توان گفت که تمام داروهای مخدر می‌توانند موجب بروز نارسائی‌های تنفسی شده و ریه را با مشکل مواجه کنند. 

وی یادآور شد: برخی از داروها نظیر ترامادول که برای کنترل دردهای شدید و متوسط استفاده می‌شوند نیز ممکن است موجب بروز عوارض و تظاهرات مسمومیت مشابه با مواد مخدر شوند. 

بهاری گفت: برای پیشگیری از عوارض قلبی، تنفسی، چشمی و سایر عوارض ناشی از مصرف داروهای مخدر، بهترین اقدام پرهیز و یا مصرف منطقی این داروها و مشاوره با پزشک متخصص در خصوص مصرف داروهای مخدر و میزان و دز مصرف  آنها است. 

هیچ نظری موجود نیست: