نرخ رشد اعتیاد در خانم‌ها دو برابر آقایان است.



رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: براساس آمارهای رسمی کشور، در سال‌های اخیر نرخ رشد اعتیاد در خانم‌ها دو برابر آقایان است.
 دکتر "بابک یوسفی" سه‌شنبه 5 خرداد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان، افزود: در حال حاضر مشکل حادی مشاهده نمی‌شود، اما با بی‌توجهی این آمار روز به روز گسترش خواهد یافت.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی از اساتید برجسته‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به رصدها در همدان، آموزش‌ها می تواند موثرتر باشد و سازمان بهزیستی می‌تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد.
 
دکتر یوسفی بهترین راه برای پیشگیری از موادمخدر را بحث گروه‌های همسان عنوان و اظهار کرد: مهارت‌های زندگی در راستای افزایش آگاهی بوده، اما در عملکرد تاثیر بسزایی ندارد.
 
وی در ادامه با اشاره به گروه‌های ان.ای خاطرنشان کرد: در صورت امکان ادارات باید فضاهای بلااستفاده خود را در اختیار این گروه‌ها قرار دهند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در پایان یادآور شد: با توجه به ماهیت خلقت انسان، دسترسی به رشد محرک‌ها روز به روز در حال افزایش است.
 
شوراها برنامه خاصی با رویکرد تاثیر گذار ارائه نمی‌دهند
 
رئیس سازمان تبلیغات شهرستان همدان نیز گفت: متاسفانه شوراها برنامه خاصی با رویکرد تاثیرگذار ارائه نمی‌دهند.
 
"محمد جمشیدی" با تاکید بر اینکه واقعیت‌ها را در جامعه نمی‌توان کتمان کرد، یادآور شد: تاثیرگذاری پیشگیری بیشتر از درمان است، اما در حال حاضر 70 درصد اقدامات در خصوص درمان و تنها 30 درصد به بحث پیشگیری اختصاص دارد که اگر سرمایه‌گذاری‌ها در بحث پیشگیری و عدم گرایش افراد جدید به مواد مخدر باشد، شاهد تحولات عظیمی در سطح شهر خواهیم بود.

هیچ نظری موجود نیست: