سعید صفاتیان :بی‌توجهی وزارت بهداشت و ستادمبارزه با موادمخدر به توتون‌های حاوی مواد مخدر به فاجعه می‌انجامد


        
یک روانپزشک حوزه اعتیاد:
بی‌توجهی وزارت بهداشت و ستادمبارزه با موادمخدر به توتون‌های حاوی مواد مخدر به فاجعه می‌انجامد
یک روانپزشک حوزه اعتیاد تأکید کرد: ستادمبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت باید به سرعت به ماجرای توتون‌های حاوی مواد مخدر و محرک ورود کنند چرا که این موضوع عواقب جدی در پی دارد و اگر بی توجهی کنند به فاجعه می‌انجامد.
خبرگزاری فارس: بی‌توجهی وزارت بهداشت و ستادمبارزه با موادمخدر به توتون‌های حاوی مواد مخدر به فاجعه می‌انجامد                
سعید صفاتیان  در واکنش به اعلام وجود موادمخدر و محرک در توتون قلیان از سوی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: پیش از این از 2 نفر از بیماران در این ارتباط شنیده بودم اما اینکه وزارت بهداشت رسماً اعلام کند مسئله دیگری است.
وی ادامه داد: پیشتر 2 نفر از بیمارانم از وجود ماده مخدر شیشه در توتون قلیان خبر داده بودند که من به علت اعتیاد آنها به شیشه حرفشان را جدی نگرفتم چرا که این احتمال را دادم که این افراد قبل از مصرف قلیان، شیشه مصرف کرده باشند.
این روانپزشک حوزه اعتیاد با اشاره به اعلام رسمی این موضوع از سوی وزارت بهداشت افزود: از این پس وزارت بهداشت با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با جدیت به مسئله توتون قلیان ورود کرده و انواع توتون موجود در بازار را در آزمایشگاه‌های خود بررسی کنند.
وی خاطر نشان کرد: باید برندهایی که حاوی این مواد هستند شناسایی شده و با آنها و وارد کنندگانشان برخورد شود.
صفاتیان گفت: من حدس می‌زنم که این مواد بیشتر به صورت آمفتامین و متامفتامین  در توتون وجود داشته باشد ضمن اینکه احتمال قاطی کردن گل(حشیش) با توتون نیز زیاد است.
به گفته وی، تعدادی از بیماران در مورد بارگذاری گل به جای توتون در قلیان توضیحاتی داده‌اند و از این اقدامشان خبر داده‌اند.
این روانپزشک حوزه اعتیاد تأکید کرد: اکنون باید وزارت بهداشت و ستادمبارزه با مواد مخدر تمام سعی و تلاششان را برای شناسایی توتون‌های حاوی مواد مخدر و محرک بکنند چرا که این مسئله ممکن است به یک فاجعه بینجامد و عواقب بدی خواهد داشت.
یک پژوهشگر در زمنیه مواد مخدر اعلام کرد نوع خاصی از تنباکو که در ایران استفاده می شود می تواند باعث ایجاد بیمارهای روحی و روانی و جنون و تشنج

هیچ نظری موجود نیست: