اضطراب می تواند عامل اعتیاد باشد

images.jpg66538
یکی ازمهمترین پیامدهای اختلالات اضطرابی اعتیاد افراد به مواد مخدراست و این اختلالات منجر به گرایش افراد به مصرف مواد مخدر خواهند شد.

علیرضا آرمانی‌کیا امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ویژه جامعه کار و تولید استان با بیان اینکه 25 درصد افراد جامعه اضطراب دارند، اظهار داشت: اختلالات عصبی و روانی که از بحث بیولوژیک و ژنتیک نشات می‌گیرد و اجتماع، خانواده، معنویت و اضطراب در اعتیاد شخص بسیار تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: مشکل ما فرهنگ‌سازی بوده و آموزش و فرهنگ‌سازی نخستین قدم پیشگیری است تا جوانان و مردم جامعه را از معضل مصرف مخدر دور کرد و حمایت از بهبود یافتگان بیماری اعتیاد را یکی از اهداف خود قرار دهیم.
رئیس مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان با بیان اینکه خانواده نخستین آموزشگاه افراد است، بیان کرد: خانواده شکل دهنده شخصیت افراد است و بیشترین تاثیر را دارد.
وی افزود: بحث معنویت از 2004 میلادی مورد توجه سازمان بین المللی قرار گرفت و طبق تحقیقاتی مشخص شد افرادی که با ایمان و دیندار هستند کمتر دچار اعتیاد شده‌اند.
آرمانی‌کیا خاطر نشان کرد: اضطراب، اختلال هواس، اضطراب وسواسی از جمله بیماری‌های عصبی شایعی است که فرد برای فرار از این  بیماری‌ها به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کند و این اختلالات در زنان بیشتر از مردان است.
وی عنوان کرد: اضطراب در زنان 30 درصد و در مردان 19.5 درصد است و اختلال هواس سبب تنگی نفس و سوء مصرف می‌شود و شامل افرادی است که دائما در تشویش و نگرانی به سر می‌برند و احساس آرامش ندارند که زنان 2 تا 3 برابر مردان دچار این بیماری روانی هستند.
رئیس مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان افزود: اضطراب وسواسی یکی از عوامل گرایش به مواد مخدر است که افراد گرفتار این بیماری از اعتماد به نفس پایین و اضطراب بالایی دارند و با مراجعه به مشاوره و روان‌پزشک می‌توان از اعتیاد نیز پیشگیری کرد.
تسنیم

هیچ نظری موجود نیست: