مصرف‌کنندگان ماریجوانا پُرخوری می‌کنند

مصرف‌کنندگان ماریجوانا پُرخوری می‌کنند
گیاه ماریجوانا با مداخله در فعالیت مغز، افراد را به سوی خوردن بیشتر گرایش می‌دهد.

ماریجوانا بسیار پرطرفدار و البته استفاده آن فوقالعاده بحث برانگیز است. زیرا این گیاه دارای اثرات متعددی در بدن بوده و ممکن است باعث آرامش عضلات بدن شده و یا باعث خشکی دهان و قرمزی چشم‌ها شود. اما یکی از مهم‌ترین اثرات آن اینست که باعث احساس گرسنگی واقعی می‌شود.
 سوالی مطرح است که این گیاه دقیقا با مغز و بدن انسان چه می‌کند که فرد مصرف‌کننده مدام میل به خوردن دارد؟
تتراهیدروکانابینول یک ترکیب کریستال مانند که اصلی‌ترین ماده روانگردان در ماریجوانا بوده و موسوم به THC است. وقتی این ماده همراه با خون به مغز می‌رود.
 انتقال دهنده عصبی شیمیایی که در مغز وجود دارد کمک به پردازش اطلاعات می‌کند. THC خود شبیه به یک انتقال دهنده عصبی موسوم به anandamide است و دارای ترکیبات مشابه به کانابیس (حشیش) می‌باشد.
در مطالعه صورت گرفته بر روی موش ها مشخص شد ترکیبات این ماده در فعالیت پلی پپتیدهای پیشروخاصی مداخله می‌کند که به آنها Pomc Neurons گفته می‌شود و در هیپوتالاموس قرار دارد و بسیاری از فرآیندهای بدن مانند ضربان قلب و دمای بدن را کنترل می‌کند. همچنین این قسمت سیگنال‌هایی مبنی بر سیری و گرسنگی را نیز ارسال می‌کند. مصرف ماریجوانا فعالیت Pomc را بیشتر و فرد را تحریک به خوردن بیشتر می‌کند. بنابراین علت چاقی و گرایش به خوردن تنقلات بسیار در برخی افراد مصرف کننده ماریجوانا در اثر این مداخله شیمیایی در مغز اتفاق می افتد.
چرا مصرف حشیش و ماری جوانا باعث افزایش اشتها و کاه...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: تاریخچه حشیش

هیچ نظری موجود نیست: