مشاور استاندار مرکزی: زنان به دام مصرف ماده مخدر گل نیافتند

مشاور استاندار مرکزی: زنان به دام مصرف ماده مخدر گل نیفتند

 مشاور استاندار استان مرکزی گفت: ماده مخدر گل که ترکیبی خطرناک از چندین مخدر شیمیایی و صنعتی با دامنه آسیب بالا است، چندگاهی است به کشور وارد شده و نیاز است که زنان با آگاهی از عوارض مرگبار آن، به دام مصرفش نیفتند.



زهرا فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بر اساس اطلاعات منتشر شده، ماده مخدر گل از چند افزودنی صنعتی و خطرآفرین به حشیش و ماری جوانا تشکیل شده و هر فرد که به آن آلوده شود راه بازگشت ندارد.

وی با بیان اینکه هشت درصد از معتادان استان مرکزی را زنان شامل می شوند، گفت: گرایش زنان به مواد مخدر به مراتب از اعتیاد مردان آسیب زا تر است چرا که تربیت فرزندان و مدیریت خانه با زنان است و استفاده مواد مخدر لطمه های جدی در زادآوری، سلامت محیط خانواده و تربیت نسل پویا دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: مهار اعتیاد زنان و پیشگیری از آلوده شدن آن ها به مواد افیونی یکی از راهبردهای اولویت دار حوزه زنان استانداری مرکزی است و نیاز است با کمک رسانه ها و نهادهای آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص مواد مخدر صنعتی به ویژه گل به زنان هشدارهای لازم منتقل شود.

فرجی اظهار کرد: ماده مخدر گل برخلاف اسم آن پرپر کننده سلامت فرد و تحکیم خانواده ها است و باید به عنوان یک تهدید جدی از شیوع آن در جامعه جلوگیری کرد و با حلقه های اطلاع رسانی موثر جلوی آسیب های گسترده بهداشتی و اجتماعی آن را گرفت.

یک متخصص مسمومیت ها در استان مرکزی گفت: ماده مخدر گل از خانواده مخدرهای حشیش و ماری جوانا است که از سرشاخه های گیاه شاهدانه و ترکیبات شیمیایی روانگردان که بر روی آن اسپری شده ،تشکیل می شود.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: این مخدر به حشیش مصنوعی نیز شهرت دارد که مصرف آن موجب بروز اضطراب شدید ، ترس های بیمارگونه، روانپرشی و توهم، آسیب های وسیع ریوی و تنفسی، اختلال جنسی، ابتلا به سرطان های بیضه و ریه افزایش فشار خون و نارسایی کلی ها و قلب می شود.

وی اظهار کرد: این مخدر به شدت قدرت ایمنی بدن را کاهش داده و با وجود سرخوشی و خنده در هنگام مصرف، پس از گذشت مدت کوتاهی افسردگی، خشکی دهان، ضربان قلب بالا، بی اشتهایی، فراموش کاری و وحشی گری و نبود کنترل عصبی را در فرد به همراه دارد.

این متخصص مسمومیت ها بیان کرد: هنوز گزارشی از پزشکی قانونی در مصرف این ماده مخدر خطرناک در اراک گزارش نشده اما، اگر فردی اعتیاد به ماده مخدر گل پیدا کند تقریبا می توان گفت که ترک اعتیاد و بازگشت او به زندگی سالم غیرممکن است.

دکتر جمالیان گفت: ماده مخدر گل بیش از عوارض جسمانی ،مشکلات روانی و توهم ها را به همراه دارد و سیستم عصبی و روانی فرد دچار اختلالات غیرقابل برگشت می شود.

وی هشدار داد: شنیده شده این مخدر در قالب شیرینی هایی با نام معجون زابلی و با نام بمب خنده نیز وجود دارد و مردم باید مراقب باشند که به دام آن نیفتند.

ماده مخدر گل گیاهی است که در روی آن کریستال های ترکیبات صنعتی خطرناک و روان گردان وجود دارد و قدرت توهم زایی آن دو تا سه برابر ماری جوانای معمولی است.

این مخدر به صورت تنباکو برای قلیان، سیگاری وترکیب با مواد شیرینی دیده شده است.

هلند کوچک ایران - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز
کانابیس AK-47 (حشیش) (مخدر گل ) - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: ماری جوانا گل ...
تصاویر برای مخدر گل تکذیب می شود (منبع گوگل ) - Opium ...
نقشه نازی‌ها برای استفاده از پشه به عنوان سلاح بیولوژیکی ...
سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران واردات ماده مخدر جدیدی به نام ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: دسته گل جدید ...
ایا سردار مویدی باعث رواج ماده مخدر گل اسرائیلی در ایران شده است
قدمت ماری جوانا گل Haze (Cannabis) (مخدر گل ) - Opium.Site ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: تاریخچه ماری ...

هیچ نظری موجود نیست: