عباس قائیدرحمت با انتقاد از کاهش سن اعتیاد در کشور، افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که علاوه بر افزایش مصرف موادمخدر در کشور، شاهد کاهش سن اعتیاد در کشور و افزایش مصرف به ویژه بین زنان و دختران هستیم.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: به طور حتم لازم است علاوه بر ایجاد سیاست‌های تشویقی در جهت کاهش تمایل افراد نسبت به مصرف مواد مخدر، از عرضه آزاد آن نیز جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره ارایه راهکارهایی برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر،‌ تصریح کرد: باید با کمک گرفتن از افرادی که می‌توانند الگوی خوبی برای جوانان باشد در جهت کاهش تمایل افراد به سمت مصرف مواد مخدر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه افزایش بیکاری در کشور با مصرف مواد مخدر ارتباطی تنگاتنگ دارد، افزود: به گونه ای که این معضل ریشه اصلی روی آوردن قشر جوان به بحث اعتیاد است؛ بر این اساس لازم است تا آموزش مهارت‌های زندگی را در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها جدی‌ گرفته تا بتوان به مقابله با این معضل شتافت.

قائید رحمت ادامه داد: متاسفانه مواد مخدر روز به روز افراد زیادی را درگیر خود می کند که همین امر سلامت جامعه را تهدید کرده است و منجر به بروز آسیب های اجتماعی زیادی می شود.

قائید رحمت تاکید کرد: بدون‌شک نباید از این نکته غافل شد که دولت نیز باید با درنظر گرفتن شرایط زندگی امکان بازگشت به اعتیاد افراد بهبود یافته را به صفر برساند و امکان فعالیت و اشتغال برای آنها در نظر گرفته شود؛ بدیهی است که ایجاد شرایط زندگی،‌ ایجاد اشتغال و فعالیت‌هایی از این دست از سوی دولت می تواند به کاهش مصرف مواد مخدر بین افراد منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه کنترل عرضه و تقاضای مصرف مواد مخدر در کشور معیاری برای جلوگیری از اعتیاد کمک می‌کند، یادآور شد: بسیاری از کشورهای استکباری با انجام اقدامات نمادین در راستای ریشه‌کنی مواد مخدر، تنها جیب‌های خود را پر می‌کنند و تظاهر به مقابله با این پدیده هستند درحالی که به واقع در جهت دستیابی به پول‌های کلان هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که کنترل مصرف مواد مخدر در کشور به کاهش معضلات اجتماعی و بهبود شرایط کشور منجر می‌شود.