آغاز فصل جدید رابطه ایران و ترکیه در مبارزه با مواد مخدر روانگردان (بونسای )



خبرگزاری پانا+ 
   رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تجمیع اطلاعات و تجارب پلیس ایران و ترکیه می تواند رویکرد جدیدی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر باشد.                                 
به گزارش خبرگزاری پانا، سردار علی مویدی طی بازدید رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته ترکیه "اورهان ازدمیر" از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه پلیس ترکیه یکی از شرکای فعال ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر است ،گفت: در حال حاضر مواد مخدر جزء جرایم سازمان یافته است و همکاری تنگاتنگی را می طلبد.
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: چاوز: هر روز ...هر روز کوک مصرف می کنم
وی ادامه داد: پیش از این تفاهم نامه ها و نشست های دوجانبه و چندجانبه خوبی میان پلیس ایران و ترکیه برگزار شده بود و این دیدار در راستای تکمیل و اجرایی شدن تفاهم نامه های قبلی و برنامه ریزی در جهت آموزش، انتقال تجارب و اطلاعات است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مهمترین محور این دیدار را آموزش پلیس هر دو کشور و نحوه و چگونگی انتقال اطلاعات و تجارب میان پلیس دوکشور دانست و گفت: تعامل تنگاتنگ و همفکری و نگاه مشترک پلیس دو کشور ایران و ترکیه زمینه ساز توفیقات خوبی در سالهای گذشته بوده است.
این مقام ارشد انتظامی در خصوص بسته شدن مسیر ترانزیت مواد مخدر نیز گفت: ایران و ترکیه دارای مرز مشترک طولانی هستند و مرزبانان و پلیس دو کشور در خصوص مبارزه با ترانزیت مواد مخدر با یکدیگر ارتباط آنلاین دارند؛ در فضای سایبر نیز فضا برای قاچاقچیان مهیاست و در این زمینه نیز پلیس ایران و ترکیه قابلیت و توانمندی های خوبی در راه مبارزه با این پدیده دارند.
مویدی افزود: تجمیع اطلاعات و تجارب پلیس ایران و ترکیه می تواند رویکرد جدیدی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر باشد.
همچنین در این دیدار اورهان ازدمیر ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و میزبانی عالی کشور ما گفت: مواد مخدر یکی از جرایم فرامرزی است که هیچ کشوری از خطر آن دور نیست و این جرم می تواند سرمایه های جوان و اقتصادی هر کشوری را ازبین ببرد و با این وضعیت هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در مسیر مبارزه با این معضل موفق باشد و نیازمند اجماع بین المللی است.
وی ادامه داد: معتقدیم همه کشورها باید توان خود را تجمیع کرده و اطلاعات و تجارب را یکی کنند، و ما سعی داریم با ایران در این حوزه همکاری کنیم و باور داریم که می توانیم به موفقیت های بزرگی دست یابیم.
به گفته ازدمیر ایران به دلیل مجاورت با کشور های تولید کننده مواد مخدر باید مبارزه جدی با این معصل داشته باشد و ما با دیدن این نمایشگاه متوجه شدیم که ایران در این حوزه به جایگاه رفیعی دست یافته به طوری که بیش از 3500 شهید در این راه تقدیم کرده که برای آنان طلب مغفرت و رحمت داریم.
رئیس مرکز مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته ترکیه خاطرنشان کرد:ایران و ترکیه در مسیر ترانزیت اروپا قرار دارند و همچنین جزء کشورهای هدف برای مصرف مواد مخدر محسوب می شوند باید سعی کنیم علاوه بر کاهش میزان مصرف در کشورهای خود راه ترانزیت را نیز سد کرده تا به کانالی برای عبور مواد مخدر تبدیل نشویم.
وی گفت: به دلیل نزدیک بودن ایران به کشورهای تولید کننده مواد مخدر، این کشور با حساسیت و تلاش زیادی در این راه مجاهدت می کند.
ازدمیر ،تکنیک های کشف و استفاده از سگ های مواد یاب و تجارب ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر را ارزنده خواند و گفت:مطمئنآ این موارد در مذاکرات در دستور کار قرار می گیرد.
وی در خصوص آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور ترکیه نیز گفت: این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای مقصد آمار مصرف پایینی دارد و این به دلیل اعتقادات دینی، تدابیر پلیس و آموزش است و همین میزان مصرف کم معلوم نیست در آینده در همین حد پایین بماند و باید تدابیر ویژه ای اتخاذ گردد.
وی خاطرنشان کرد: جنگ مواد مخدر جنگی آشکار است چرا که سرمایه های جوان کشورها را از بین می برد و هیچ کشوری به تنهایی توان مبارزه با این معضل را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: