بریتانیا به “پایتخت اعتیاد” به الکل و مواد مخدر در اروپا تبدیل شده است.

بریتانیا ” پایتخت اعتیاد ” در اروپا است

موسسه پژوهشی “مرکز عدالت اجتماعی” هشدار داده که بریتانیا به “پایتخت اعتیاد” به الکل و مواد مخدر در اروپا تبدیل شده است.
به نقل از بی بی سی، “مرکز عدالت اجتماعی” می‌گوید سوء مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، سالانه ۳۶ میلیارد دلار برای بریتانیا هزینه دارد. این مرکز توسط وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا تاسیس شده است .
گزارش تازه این موسسه هشدار داده است که بریتانیا به مرکزی برای سایت‌های اینترنتی فروش “مواد مخدر مجاز” اما خطرناک تبدیل شده است.
‘مواد مخدر مجاز’ معمولا با عنوان نمک حمام یا مواد شیمیایی آزمایشگاهی فروخته می‌شود
مرکز عدالت اجتماعی از دولت بریتانیا به دلیل ناکامی در مقابله با اعتیاد به هروئین و در دسترس قرار دادن مشروبات الکلی ارزان‌قیمت انتقاد کرده است.
یافته‌های این گزارش که با عنوان “راه چاره سریعی وجود ندارد” منتشر شده، نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی ۵۲ نفر در انگلستان و ولز در اثر مصرف مواد مخدر قانونی جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد ۲۸ نفر بیش از سال قبل از آن است.
توزیع‌کننده‌های بی‌خبراین گونه مواد مخدر معمولا با عنوان نمک حمام یا مواد شیمیایی آزمایشگاهی در سایت‌ها فروخته می‌شود.
اما این مواد در صورتی که برچسب “برای مصرف انسان نیست” داشته باشد، می‌تواند به صورت آزاد و علنی هم فروخته شود.
بر اساس گزارش مرکز عدالت اجتماعی در حال حاضر بیش از ۱۳۰ وب‌سایت در بریتانیا ثبت شده‌اند که این مواد را از طریق پست می‌فروشند و عملا پستچی‌ها را به توزیع‌کننده‌های بی‌خبر مواد مخدر تبدیل کرده‌اند.
این موسسه پژوهشی می‌گوید از هر دوازده جوان بریتانیایی یک نفر به مصرف مواد مخدر مجاز اذعان می‌کند که این بالاترین آمار مصرف در قاره اروپاست.
به گفته این مرکز، طی سه سال گذشته ۱۵۰ نوع جدید از این مواد وارد بازار شده، اما تنها مصرف ۱۵ نوع آن از سوی دولت بریتانیا ممنوع شده است.
گزارش مرکز عدالت اجتماعی می‌گوید در اروپای غربی، مردان بریتانیایی رتبه دوم در وابستگی به مصرف الکل را دارند و در کل قاره هم هفتم هستند.
این در حالی است که وابستگی به الکل در میان زنان بریتانیایی از هر کشور دیگری در اروپا بیشتر است.

هیچ نظری موجود نیست: