کاهش رضایت جنسی می تواند موجب اعتیاد افراد به مواد مخدر شود

دبیر اتاق های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر می گوید

مشکل اقتصادی، عدم رضایت عاطفی و جنسی نیز از دلایل عمده ای است که موجب افزایش آمار معتادان متاهل نسبت به معتادین مجرد در کشور شده است.
 یعنی  بنده زن دارم پول ندارم زنم هم از بی پولی من ناراحت است و به این دلیل با من نزدیکی نمی کند من هم می روم 100 هزار تومان یک گرم شیشه می زنم  تا عدم رضایت عاطفی و جنسی خودم را تسکین بدهم  بعد هم  چون تسکین پیدا کردم و شهوتم زده بالا  با یک دختر دوست می شوم می برم خانه یکی از رفقا تا کمبود رضایت عاطفی و جنسی مشکل اقتصادیم  را  جبران کنم 
 بابا ایوالله به این دبیر اطاق فکر ستاد که چطور این ها را به هم بافته است
هزار تا مسله دیگر مهمتر باعث رواج اعتیاد است حالا شما چسبده اید به این
خوب حتما جوانان 15 ساله که ریسک اعتیاد دارند هم رضایت عاطفی جنسی ندارند !




,اعتیاد,اعتیاد  در زنان,زنان مبتلا به اعتیاد,ترک اعتیاد ، ترک مواد مخدر ,ترک سیگار ,ترک کراک
رابطه اعتیاد به مواد مخدر و نبود رضایت جنسی

رابطه اعتیاد به مواد مخدر و نبود رضایت جنسی


اعتیاد,اعتیاد در زنان,زنان مبتلا به اعتیاد,دختران و زنان معتاد,گرایش زنان به مواد مخدر,اعتیاد در زنان

آیا می دانستید نبود میل و کاهش رضایت جنسی می تواند موجب اعتیاد افراد شود؟گرایش این افراد به سمت مواد مخدر بسیار بالاست.

مصرف مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه است و همه آحاد جامعه و خانواده ها در معرض آسیب ها و عوارض ناشی از آن هستند، بنابراین کمتر خانواده ای می تواند ادعا کند که از خطرات و آسیب های اعتیاد مصون است، به طوریکه مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری معتقد است: یکی از مهم ترین مشکلات عصر حاضر در حوزه اعتیاد نوزادهایی است که در زمان تولد به مواد مخدر اعتیاد دارند.
مشکل اقتصادی، عدم رضایت عاطفی و جنسی نیز از دلایل عمده ای است که موجب افزایش آمار معتادان متاهل نسبت به معتادین مجرد در کشور شده است.
 پس همه افراد و خانواده ها باید این تهدید را جدی بگیرند و برای مقابله با آن برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر حمید صرامی مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در همین راستا در گفت وگویی با اشاره به اینکه یک نوجوان یا جوان انتظارهایی از ارکان مختلف کشور دارد، گفت: اختلال در عملکرد رکن های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موجب بروز احساس ناکامی و بی اخلاقی اجتماعی، بی هویتی و گرایش به سمت اعتیاد می شود.
وی با تشریح وضعیت اعتیاد در جمعیت عمومی، مدارس، دانشگاه ها و محیط های صنعتی کشور و با اشاره به اینکه 1042 کارگاه تولید شیشه در سال 84 تا 93 منهدم شده است، یادآور شد: ماهیت سیستم مواد مخدر یک سیستم پویا، فعال، خلاق، بدون احساس خستگی، پایان ناپذیر و با زیر ساختی قوی است اما فعالیت هایی که جهت پیشگیری و کاهش اعتیاد از سوی دستگاه های متولی انجام می شود متاسفانه پایان پذیر و کوتاه مدت است.
دبیر اتاق های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات عصر حاضر در حوزه اعتیاد نوزادهایی است که در زمان تولد به مواد مخدر اعتیاد دارند، تصریح کرد: مشکل اقتصادی، عدم رضایت عاطفی و جنسی از دلایل عمده ای است که موجب افزایش آمار معتادان متاهل نسبت به معتادین مجرد در کشور شده است.
صرامی با تاکید به اینکه بیشتر قاچاقچیان مواد مخدر علت اصلی گرایش خود را به سمت جرم، کسب سود و پول بازگو می کنند، اظهار کرد: با نگاه تک بعدی نمی توان با مصرف مواد مخدر مبارزه کرد، بنابراین اقدام هایی که جهت پیشگیری از اعتیاد انجام می شود؛ باید همه جانبه و در ابعاد جامعه شناختی، روان شناختی ، روان پزشکی و مذهبی باشد.
این آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش های صورت گرفته در سال 1386 میزان مصرف مواد مخدر در مردان 95 درصد و زنان 5 درصد بوده است، ولی در سال 1390 میزان مصرف مواد مخدر در بین زنان به بیش از 9 درصد رسیده است که این به معنی افزایش مصرف مواد در میان زنان کشور است.
درمان جایگزین با متادون باعث کاهش ابتلا به ایدز می شود
محمد مومنی، موسس و رییس هیات مدیره یکی از مراکز کاهش آسیب کشور نیز با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها دارای مراکز ترک اجباری بوده اند که به نوعی شبیه زندان بود و همین عامل موجب بازگشت دوباره فرد به اعتیاد می شد، گفت: درمان جایگزین با متادون راهی است که بدون جداکردن فرد از اجتماع به کنترل مصرف مواد در وی می پردازد و مزایایی را دارد.
وی با تاکید به اینکه شواهد روشنی وجود دارد که کسانی که تحت درمان جایگزین با متادون هستند کمتر به ایدز دچار می شوند، بیان کرد: در اینصورت امکان تزریق و استفاده از سرنگ مشترک کاهش پیدا می کند.
مومنی اضافه کرد: متادون یک ماده مخدر صنعتی است و در چارچوب برنامه های کاهش آسیب موجب بهتر شدن وضعیت سلامت و پیشگیری از عوارض در مصرف کنندگان مواد می شود.
وی تصریح کرد: تا زمانی که به علل گرایش بیمار به اعتیاد توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه‏ بخش است و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می‏ شود. اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب و موجب رکود اجتماعی در زمینه ‏های مختلف می شود.
این موسس مرکز کاهش آسیب با اشاره به اینکه اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی را به همراه دارد، اظهارکرد: درمان با متادون ایمن است و موجب کاهش مرگ های ناشی از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.
سلامت نیوز: عدم رضایت جنسی هم عامل اعتیاد شد
ترک اعتیاد و سلامت - منبع سلامت نیوز 

هیچ نظری موجود نیست: