ایران با 3700 شهید پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است

ایران با 3700 شهید پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است
معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است اذعان داشت : 3700 شهید نیروی انتظامی خود گواه فعالیت های شبانه روزی مبارزه با مواد مخدر است.
احمد کاهه معاون اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات احمد کاهه معاون اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر در همایش "اعتیاد و جوانان"  در این واحد دانشگاهی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از آسیبها، انحرافات و جرائم مهم اجتماعی است، گفت: معضل مواد مخدر در حال افزایش و توسعه است که راه کاهش آن تنها در مقابله و برخورد خلاصه نمی شود بلکه در برابر چنین معضلی باید از تمامی عوامل سود جست.
 احمد کاهه معاون اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد افزایش روز افزون گرایش به مصرف مواد مخدر در بین قشر تحصیل کرده بخصوص دانشجویان هستیم، گفت: مهترین کار در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و دانشگاه ها با توجه به ظرفیت علمی خود می توانند کمک شایانی  در این زمینه صورت دهند.
دکتر حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این مراسم بابیان اینکه سازمان بهداشت جهانی یکی از بحران های امروز جوامع را اعتیاد مطرح کرده است، افزود: اگر خرده نظامهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مناسب و به نحو مطلوبی در هر جامعه ای اجرا شود، عملکرد خوبی در قبال بحران اعتیاد خواهیم داشت.
دکتر صرامی افزود: اگر این خرده نظام ها به نحو مناسبی اجرا نشوند، شاهد نارضایتی اقشار مختلف جامع بخصوص جوانان خواهیم بود که در نتیجه برای گریز از این واقعیت های تلخ روی به مواد مخدر خواهند آورند.
دکتر حسن احدی مدیرگروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات نیز در همایش "اعتیاد و جوانان " گفت: دانشجویان از جمله باهوش ترین افراد جامعه و به نوعی مسئولان آینده جامعه هستند که می توانند دیگران را در ارتباط با مواد مخدر آگاه سازند، آنها باید بدانند که در مواجه بایک فرد معتاد چگونه برخورد کنند.
وی با بیان اینکه اختلالات روانی، اجتماعی، حسی از جمله عوارض استفاده از مواد مخدر هستند افزود: در دسترس بودن، پذیرش اجتماعی از سوی فرد، فشارهای دوستان، شخصیت و ژنتیک خود فرد تأثیر مستقیمی در شروع استفاده از مواد مخدر دارند و به دلیل سرخوشی و لذت لحظه ای، کاهش درد و اضطراب، تقویت روابط اجتماعی مبادرت به استفاده مداوم از مواد مخدر می کند، غافل از اینکه به مرور زمان این تأثرات از بین رفته و موجب اعتیاد وی می شود.
دکترتهمينه باهري اسلامي رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در این همایش گفت: مواد مخدر به انواع سستی زا، توهم زا ، محرک و توان افزا تقسیم بندی می شوند که فرد مصرف کننده برای احساس دوباره این شرایط به مصرف هر روزه آن روی می آورد.
وی افزود: عفونت های پوستی، بیماریها و عفونت های قلبی و عروقی، اختلالات کبدی، تنفسی،کلیوی، ابتلا به HIV، بیماریهای عصبی و روانی از جمله موارد ناشی از مصرف مواد مخدر بخوص هروئین است.

ابلاغ سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبری (07/09/1385)
چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394  

هیچ نظری موجود نیست: