کودکان دماوندی در حمایت از مقابله با اعتیاد و مواد مخدر تجمع کردند و نه گفتند و پفک خوردند

کودکان دماوندی در حمایت از مقابله با اعتیاد و مواد مخدر تجمع کردند
 
اگر این بچه ها به پفک و چیپس و پیتزا نه گفتند به مواد مخدر هم  می توانند نه بگویند اقا یان خبر ندارند یکی از علل اعتیاد استفاده از نمک منو سدیم گلوتامات  به طور غیر مجاز در تولید مواد غذایی و فست فود است که اولین عامل کاهش ارامش  و افزایش اضطراب و اعتیاد به مخدر ماری جوانا و تریاک است دکتر یزدان نیاز

تهران - ایرنا - به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در حرکتی نمادین جمعی از نونهالان و کودکان مهدهای کودک دماوند با شعار 'مهارت نه گفتن' در حمایت از مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.


به گزارش ایرنا، در این آیین نمادین جمعی از کودکان مهد کودک های دماوند با در دست داشتن پلاکارد و پوسترهایی با مضامین سیگار باعث آلودگی هوا می شود، اعتیاد تباه کننده و ویرانگر زندگی است، نه گفتن به سیگار، یادگیری مهارت های زندگی است و ... در فرمانداری شهرستان تجمع کردند.
'ناصر محمودی فرد' فرماندار شهرستان دماوند در جمع این کودکان با بیان اینکه برپایی اینگونه حرکت های نمادین در آگاه سازی کودکان نسبت به مبارزه با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد نقش موثری دارد، اظهار کرد: تاکید کودکان به شعار 'مهارت نه گفتن' به عنوان یک شعار آگاه بخش، نقش مهمی را در نهادینه کردن فرهنگ نه گفتن بین افراد جامعه در مواجه با آسیب های اجتماعی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه آشنا سازی کودکان نسبت به آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد باید از دوران کودکی آغاز شود، خاطرنشان کرد: امروز اعتیاد در جامعه به عنوان عامل اصلی بحران قلمداد می شود و عدم توانایی نه گفتن جوانان و نوجوانان نسبت به این پدیده شوم، موجب شده تا شاهد آسیب های اجتماعی بسیاری در این بخش باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه باید فرهنگ مبارزه با اعتیاد را از همین امروز در روح و روان نسل‏های نونهال و نوجوان نهادینه ساخت، افزود: امروز کودکان به دلیل تاثیرگذاری خود بر پدران و مادران می‏توانند ایفاگر نقشی بارز در زمینه مبارزه با اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی باشند.

محمودی فرد از دستگاه های متولی خواست تا تلاش خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر به کار گیرند تا بستری سالم برای رشد و تعالی کودکان در جامعه و خانواده فراهم شود.

پنجم تا 11 تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

تهرام/7246//1348

هیچ نظری موجود نیست: