برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و بیماری های روحی روانی جوانان بهتر است در دو سالگی معاینه و درمان اغاز شود


متاسفانه تازگی دچار معضل بزرگی شدیم والدین جوانان خود را برای ترک اعتیاد مواد مخدر می اورند جوانی که از دوازده سیزده سالگی شروع به مصرف سیگار ماریجوانا و مخدر گل و انواع مواد مخدرهای  دیگر کرده است و بعد از ده پانزده شانزده  سال مادر تازه متوجه اعتیاد فرزندش  می شود  و او را برای ترک نزد ما می اورد
ما هم بعد از معاینه به والد طرف می گویم شرمنده بیمار شما را نمی توانم مداو کنم  به یک پزشک متخصص دیگر مراجعه کنید و ویزیت هم مهمان باشید به سلامت  خدا حافظ .
اکثرا همراه بیمار که مادر است شاکی از این که چرا شما پسر یا دختر مرا برای درمان قبول نمی کنید این  رفتاری از یک پزشک  بعید است
من هم با کمال صداقت می گویم خانم علم من برای درمان جوان شما کافی نیست من قادر به درمان اعتیاد جوان شما نیستم  خودم از توانایی هایم اگاه هستم و نمی خواهم شما را گول بزنم  به یک پزشک دیگر مراجعه کنید .
چطور بیمار می تواند پزشک خود را انتخاب کند اما شما این حق را به پزشک نمی دهید من چون در خود این قدرت را نمی بینم  بعد ها از این بابت دچار عذاب وجدان می شوم که چرا  وقت و هزینه شما را دانسته تلف کرده ام  .
 اگر بیمار شما را دانسته به اینکه قادر به درمان او نیستم بپذیرم به معنی ریا کردن با خودم  است  .
  و بعد از شکست  در درمان  شما ناراحت تر از امروز من را به باد دشنام می گیرید در حالی که  از همان ابتدا  دچار عذاب وجدان بودم
من اگر بتوانم  بیماری را درمان کنم می گویم  من شما را درمان می کنم حتی ضمانت کتبی می دهم کسی را هم که نمی توانم می گویم شرمنده به پزشک دیگر مراجعه کنید چرا   این مسله را درک نمی کنند ایا راستی و درستی  و صداقت در کارم  و عدم فریب دادن شما حاکی از بی وجدانی من به عنوان یک پزشک است
متاسفانه نمی دانم این والدین واقعا چه برداشتی می کنند   انها با ناراحتی و غر غر  می روند و بعدا  کلی  اس ام اس  می فرستند و ما را نصیت می کنند که شما باید در قیامت جواب بدهید که چرا بچه من را درمان نکردی و خدا ازت نگذرت و این انسانیت نیست و ووو
متاسفانه مادران  و پدران به درستی از اعتیاد و ترک چیزی نمی دانند مادر یا پدر یک سیگار مخدر گل در وسائل جوانش پیدا می کند و دختر و یا پسرش را برای ترک اعتیاد یک مخدر گل  می اورد دختر یا پسری که از کودکی رعایت احترام والدین را نمی کرده  تحصیلات خود را در نیمه راه رها کرده و  از بلوغ  هفته ای چند شب در پارتی های ان چنانی تا صبح مشغول لذت بوده است
 دختری که   همزمان با چند پسر همبستر میشده و برایش هیچ چیز قبحی ندارد  و مادرش از پس کنترل  او بر نمی اید  جوانی که  همه مخدر هارا هم قبلا مصرف کرده  به راحتی دروغ می گوید و مشروب می خورد و اصلا حافظه ای ندارد و حتی قادر به  یک استدلال عقلایی نیست  حالا چون  مادر یا پدر یک سیگار  مخدر گل  پیدا کردند  من بیام و اعتیاد به  مخدر گلش را ترک دهم
مسله ترک اعتیاد هر ماده مخدری نیاز به تغییر دادن شخصیت بیمار  دارد و یک درمانگر خوب باید ابتدا  همه این عادات مضر و ضد اجتماعی بیمار را  درمان کندتا قادر باشد  در انتها اعتیاد به مخدرش را ترک بدهد   این به معنی ان است که  اگر بیمار 25 سال دارد 25 سال وقت صرف او بکنم  و او را از ابتدا و  دوباره تربیت کنم که  عمر من کفاف نمی دهد و در واقع  قصوری که مادر و یا پدر در تربیت فرزندش کرده است را من قبول کنم جبران کنم  
 مغز این  جوانان از کودکی اشکال  داشته و با مصرف مخدر ماری جوانا و گل و مشروب در نوجوانی رشد عصبی  کافی نمی کند  نورون ها  به هم متصل نمی شوند مغز از نوجوانی  فاقد کار کرد طبیعی است و از نظر ما مغزشان سوخته است من اگر کمی  اعصاب درست در مغز انها می دیدم مسئولیت  درمان را قبول می کردم اما جوانی که مغزش بطور کلی  سوخته  و فاقد مغز است  را من چکنم 
  این جوانان را باید از کودکی تحت درمان قرار داد و اکنون دیگر درمانی برای انها متصور نیست


برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و بیماری های روحی روانی بهتر است در دوسالگی  معاینه شوید
دکتر یزدان نیاز
یکی از بیماران من پسری یک نیم ساله است که درمان پیشگیری از اعتیاد را در او اغاز کردیم
زیرا ازمایش ها ی روانی و شواهد حاکی از ان است که با احتمال بالای هشتاد در صد  دراینده معتاد و دارای شخصت ضد اجتماعی خواهد شد
بچه ای که پدرش معتاد به شیشه است این بچه هنوز به خوبی راه نمی رود اما مادرش را کتک می زند و گاهی هم خود زنی می کند کافی است دو دقیقه ولش کنید کل محلی را که در ان است داغون می کند به چشم کسی نگاه نمی کند و اصلا در ازمون های روانی همانند یک طفل یک ساله نیم نیست
افرادی که معتاد می شوند از همان کودکی سیم های مغزشون قاطی دارد ؟
دانشمندان متوجه شده اند افرادی که معتاد می شوند از زمان تولد راههای عصبی داخل  مغز انها با دیگران فرق دارد و غیر طبیعی است (سیم های معزشون قاطی است ) و این افراد از اول ادمهای بی فکری هستند که گز نکرده می برند و  یک فازشون کمه ؟
این ها همان جوانهایی هستند که از 14 سالگی سیگار می کشند و حرف کسی را هم قبول ندارند و می گویند درس را هم ول لش همین ها بعدا معتاد به الکل و مواد مخدر می شوند  و از همان کودکی بچه های شر و شلوغ و بی فکری هستند  درست مثل بچه های بیش فعال که اون ها هم  سیم های مغزشون مثل بقیه نیست ؟ولی انها احتمال  معتاد شدن ندارند .

هیچ نظری موجود نیست: