مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر عامل رواج تفکر اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان درمان ندارد می باشند

ستاد مبارزه  مسئول رواج تفکر اعتیاد به شیشه درمان ندارد ومخدر  گل نداریم  است
زمانی که برای بار اول مسئولین مبارزه با مواد مخدر ایران اظهار کردند اعتیاد به مخدر شیشه درمان ندارد  فکر کردم این اظهارت در نتیجه بی سوادی و عدم اگاهی علمی از طریق های درمان اعتیاد به مخدر شیشه  یا ضعف مراکز ترک اعتیاد است اما بعد از 14 سال که از رواج مخدر شیشه می گذرد و مراکز زیادی با موفقیت اعتیاد به مخدر شیشه را درمان می کنند اظهار دوباره اعتیاد به شیشه درمان ندارد از سمت مسئولین کمی شک بر  انگیز است
ستادی که  بعد از 14 سال رواج  مخدر شیشه می گوید اعتیاد به شیشه درمان ندارد و بعد از 8 سال رواج  اعتیاد به ماری جوانا گل (مخدر گل ) وجود  انرا تکذیب می کند و می گوید ما مخدر گل نداریم و بعد از رواج مخدر گل هم  می گوید ما در اطلاع رسانی قصور کردیم  واقعا  به معنای چیست
فیلم تکراری برای فیلم کردن مردم کارگردان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران
ستاد مبارزه با مواد مخدر این کار را با همه مواد مخدر رایج شده انجام داده است
             اول وجود ماده مخدرجدید را تکذیب می کند
بعد می گوید یک ماده مخدری امده که هنوز زیاد رایج نیست
بعد از رواج واعتیاد و بروز اثرات سو ء ان بر روی  معتادان می گوید
اعتیاد به این ماده مخدر ترک و درمان ندارد
این برنامه در ظرف 10 سال گذشته مثل یک فیلم تکراری است فیلمی که در ان معتادان و مردم می سوزند و تماشاگران اسوده و با خیالی راحت بر روی صندلی  تکیه زده اند که پشت ان نوشته شده است
صندلی ریاست مخصوص اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر
  مشغول دیدن  این فیلم هستند


شیشه درمان قطعی ندارد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: شیشه درمان قطعی نداشته و باعث تزلزل بنیان خانواده‌ها می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه همدان، عبدالحسین مرادی چهارشنبه سوم تیر در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه درمان موادمخدر راحت‌تر از مواد محرک صنعتی است، اظهارکرد: شیشه درمان قطعی نداشته و اولین اثر را در روان و ایجاد اسکیزوفرنی و آشفتگی خیال افراد دارد و منجر به بروز تجاوزات و قتل‌هایی در کشور می‌شود.
وی با اشاره به ترویج مصرف شیشه یادآور شد: به همین منظور توزیع و عرضه‌کنندگان، اتاق فکری برای کاهش قیمت تشکیل داده و نحوه ساخت آن را به عده‌ای دیگر آموزش دادند.
مرادی به اعتیاد کودکان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتیاد سنین زیر 16 سال در کشور چهار دهم درصد و در استان دو دهم درصد بوده که باید این رقم نیز کاهش یابد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در ادامه تصریح‌کرد: پارسال دو مزایده اموال مصادره شده قاچاقچیان برگزار شد که یک میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب خزانه واریز شد و در سه ماهه امسال نیز یک مزایده انجام شد.
شیشه پرمصرف‌ترین مواد در سطح دنیا
مرادی با اشاره به مواد محرک صنعتی شیشه اظهارکرد: این مواد که تحریک‌کننده سیستم عصبی بوده از موادشیمیایی تشکیل شده و مهمترین مواد در حوزه مصرف در سطح دنیا محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در مرحله دوم ریتالین بوده که نوعی داروی روان‌پزشکی است و برای کودکان بیش‌فعال تجویز می‌شود که متاسفانه در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی مصرف می‌شود.
مرادی با بیان اینکه اکس بیش از هزار و 500 نوع در دنیا داشته، گفت: رایج‌ترین اکس به شکل قرص در اشکال مختلف بوده و در سطح استان و کشور شیوع یافته است.
تجارت موادمخدر یکی از پرسودترین تجارت‌های دنیا
وی یادآور شد: تجارت موادمخدر در کنار تجارت غیرقانونی نفت و اسلحه از پرسودترین تجارت‌های دنیا به شمار رفته به نوعی سالانه 500 میلیارد تومان سود با گردش مالی چهار هزار میلیارد دلاری به همراه دارد که باعث شده قاچاقچیان همواره به فکر ایجاد تنوع در توزیع و عرصه موادمخدر باشند.
افزایش 33 درصدی کشفیات موادمخدر در سال 93
وی با تاکید بر افزایش 33 کشفیات موادمخدر در سال 93 نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته 9 تن و 800 کیلوگرم موادمخدر در استان همدان کشف شده به طوری که سالانه در سطح کشور بین 550 تا 600 تن موادمخدر کشف می‌شود و سهم خوبی از این کشفیات مربوط به استان است.
مرادی با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر در سطح کشور ستادی فعال بوده، یادآور شد: ریاست این ستاد در کشور بر عهده رئیس‌جمهور و مسئولیت دبیرکل مبارزه با موادمخدر نیز بر عهده وزیر کشور است و در سطح استان نیز رئیس ستاد استاندار و مسئولیت دبیر نیز بر عهده شورای هماهنگی شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران است.
وی با اشاره به پنج کمیته ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته مقابله با عرضه موادمخدر، درمان و حمایت‌های اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، حقوقی و قضایی و کمیته فرهنگی و پیشگیری است.
مرادی در ادامه با اشاره به وضعیت استان همدان در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر اظهارکرد: براساس ارزیابی‌ها در سال 92، رتبه استان در ابعاد مختلف امر مبارزه و اهداف شورای هماهنگی 22 بود که با توجه به تلاش‌های مضاعف در سال گذشته رتبه استان به 9 رسید که این مسأله نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان در این مسأله است.
شناسایی هزار و 325 معتاد در سال 90 در کشور
وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت اعتیاد به موادمخدر در اجرای طرح شیوع‌شناسی در سطح معتادان تصریح کرد: در سال 90 وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در سطح کشور برآورد شد که افراد جامعه معتاد نسبت به جمعیت کشور 2.6 درصد و نسبت به جمعیت استان 2.4 درصد محسوب می‌شدند که استان همدان از میانگین کشوری دو دهم پائین بود.
مرادی با تاکید بر اینکه تقویت باورهای دینی و اعتقادات مذهبی نقش بازدارنده‌ای در بحث اعتیاد داشته اظهارکرد: استان همدان در سطح کشور با عنوان دارالمجاهدین شناخته و معرفی شده و ما باید با توجه به سخنان بزرگان برای نجات یک معتاد نیز تلاش کنیم چرا که باعث نجات یک جامعه خواهد شد.
وی اضافه کرد: براساس اهداف موردنظر حساسیت‌هایی بین دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده و از مسئولان درخواست کردیم تا اراده جدی‌تری در رفع این معضل داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با تاکید بر استفاده از توان و ظرفیت‌های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: ما باید از تمام ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده کنیم چرا که تنها نمی‌توان از ظرفیت‌های دولتی در این راستا بهره‌مند شد و مردم هم نباید نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت باشند.
ضرورت ایجاد فرهنگ انزجار از مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها
وی از اولویت‌های مبارزه با موادمخدر را اجتماعی کردن این امر و پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی در پیشگیری عنوان کرد و افزود: ما باید همواره برای ایجاد فرهنگ انزجار از مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها تلاش کرده و در صورت مشاهده به طور جدی برخورد کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای عاری از موادمخدر داشته باشیم.
مرادی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات بوده خاطرنشان کرد: موادمخدر یک منکر محسوب می‌شود و مردم باید نسبت به جلوگیری از این پدیده شوم و ناپسند اقدام کنند.
وی با تاکید بر گسترش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات‌فراغت جوانان و نوجوانان تصریح کرد: متاسفانه به مسأله نشاط اجتماعی کنترل شده کمتر توجه شده و ما باید در نهادینه‌کردن استفاده از فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی تلاش کنیم تا انرژی جوانان به خوبی تخلیه شود.
ورزش‌های همگانی از مهمترین نیازهای جامعه
مرادی توسعه ورزش‌های همگانی را از مهمترین نیازهای روز جامعه دانست و گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به صورت عملی کمک گرفته و روانشناسان و جامعه‌شناسان نیز باید در این امر ورود یافته و فعالیت کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ادامه داد: تنها با برخورد نمی‌توان با موادمخدر مبارزه کرد بلکه باید با کارکردهای فرهنگی به شکل جدی‌تری برخورد کرد.
استان همدان مکانی ناامن برای قاچاقچیان موادمخدر
مرادی با تاکید بر اینکه استان همدان مکانی ناامن برای قاچاقچیان موادمخدر بوده، تصریح کرد: از اولویت‌های جدی ستاد مبارزه با موادمخدر نظارت بر مراکز درمانی مجاز و برخورد با مراکز درمانی غیرمجاز و از اولویت‌های پیشگیری نیز برخورد با خرده‌فروشان و پاکسازی نقاط آلوده از موادمخدر بوده چرا که این موضوع مورد مطالبه بیشتر مردم است.
وی با اشاره به بهبودیافتگان موادمخدر تصریح‌کرد: صیانت، اشتغال بهبودیافتگان و آسیب‌دیدگان از اعتیاد از مهمترین مسائل بوده که خیرین می‌توانند با حمایت از این اقشار زندگی دوباره‌ای به آن‌ها ببخشند.
مرادی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از بهبودیافتگان مشغول به تولید کالایی هستند اما متاسفانه بازاری برای فروش آن‌ها وجود ندارد که کارآفرینان می‌توانند بازارهای فروش را مهیا کنند.
70 درصد زندانیان کشور مرتبط با موادمخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با بیان اینکه 70 درصد زندانیان کشور مربوط به موادمخدر است، اضافه کرد: از این آمار 45 درصد به صورت مستقیم و 25 درصد نیز به صورت غیرمستقیم با موادمخدر درگیر هستند.
مرادی ادامه داد: 55 درصد طلاق‌ها، 40 درصد کودک‌آزاری و همسرآزاری‌ها و 25 درصد قتل‌ها مربوط به موادمخدر است.
وی با اشاره به اینکه موادمخدر یک بحران ملی است، گفت: تهدیدات در عصر حاضر فقر و بیکاری، تخریب محیط‌زیست، مسائل هسته‌ای و در کنار آن‌ها تهدیدات موادمخدر از بحران‌های مهم محسوب می‌شود.
مرادی با اشاره به هفته مبارزه با موادمخدر اظهارکرد: از جمله برنامه‌های ستاد پیشگیری و مبارزه با موادمخدر استان تشکیل شورای هماهنگی در استان و شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور، برگزاری مسابقات فرهنگی با هدف پیشگیری اولیه، اجرای تئاتر با مضمون اعتیاد، تهیه و توزیع بروشور و تراکت آموزشی، برگزاری همایش تجلیل از بهبودیافتگان، برگزاری مسابقات نقاشی توسط کانون پرورش فکری کودکان، ارسال پیام کوتاه به منظور آگاه‌سازی مضرات اعتیاد، نصب پرده و بنر است.
وی همچنین از دیگر برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر را درج جملاتی از فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سربرگ‌های ادارات، سرکشی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان در عرصه مبارزه با موادمخدر، سخنرانی فرمانداران شهرستان‌ها قبل از خطبه نمازجمعه، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد به‌صورت پررنگ‌تر، بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز درمانی اعتیاد و برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و تجلیل از فعالان این حوزه برشمرد.
کمبود امکانات تفریحی و رفاهی در حاشیه‌های شهر
مرادی در ادامه به نقاط حاشیه شهر آلوده به موادمخدر اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه در حاشیه‌های شهر با وجود تراکم جمعیت، امکانات رفاهی و تفریحی محدود بوده در صورتی‌ که این مناطق نیز جزو شهر محسوب شده و باید به فضاسازی آن‌ها نیز توجه شود.
وی از مهمترین اقدامات در حاشیه‌های شهر را برطرف کردن آلودگی‌ها، ایجاد فضا و اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی دانست و افزود: باید خیرین، شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی این مناطق را در نظر گرفته و فضاهایی برای تخلیه انرژی جوانان و نوجوانان در نظر بگیرند.
مرادی تصریح کرد: باید تحولی در مناطق حاشیه شهر ایجاد کرده و آینده را در نظر گرفت چرا که بار جمعیت سنگین در حاشیه‌های شهر ساکن هستند.
جمعیت زنان معتاد در استان همدان 6درصد است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در ادامه با اشاره به اعتیاد زنان تصریح کرد: در سطح کشور جمعیت زنان معتاد هشت درصد و در استان شش درصد بوده که باید در کاهش این آمار نیز تلاش شود.
وجود 154 مرکز ترک اعتیاد در استان همدان
مرادی با اشاره به مراکز درمانی اعتیاد استان گفت: در حال حاضر 154 مرکز ترک اعتیاد، 42 کمپ، شش مرکز کاهش آسیب در استان وجود داشته بیش از 83 درصد مراکز درمانی خصوصی و تنها 22 درصد دولتی هستند که این نشان‌دهنده ورود خوب مردم در این حوزه است.
وی با بیان اینکه کار شیوع‌شناسی جدید از 20 خرداد امسال آغاز شده یادآور شد: در حال حاضر به علت مشخص نبودن آمار، اعتیاد پنهان وجود دارد.
منبع خبر: ايسنا 94.04.04

هیچ نظری موجود نیست: