ظرفیت های علمی در مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته شود/لزوم انجام کار فرهنگی

ظرفیت های علمی در مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته شود/لزوم انجام کار فرهنگی
استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ظرفیت های علمی و دانشگاهی نیز در امر مبارزه با مواد مخدر باید بیش تر استفاده شود، گفت: اعتیاد به مواد مخدر موجب نابودی سرمایه های انسانی یک جامعه می شود که دانشگاه ها می توانند نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کار علمی در این موضوع داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی و امور بين الملل استانداری هرمزگان، دكتر جاسم جادری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مقابله با پدیده مواد مخدر نیازمند بسیج همه امکانات است و کار یک سازمان و یک مجموعه نیست، عنوان کرد: هرمزگان برای سومین سال متوالی به عنوان استان اول در مبارزه با مواد مخدر در کشور شناخته شد که این نشان دهنده عملکرد مناسب نیروهای امنیتی و انتظامی و مسلح در این استان است که با چشم بینا در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر ایستاده اند.
وی خواستار تقویت سمن ها در زمینه مبارزه مواد مخدر شد و افزود: باید از ظرفیت مناسب جوانان نیز در این بخش استفاده شود و در حوزه های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد می توانیم اقدامات موثرتری انجام دهیم.
استاندار هرمزگان ادامه داد: نهادهایی همچون شهرداری ها که 10 درصد اعتبارات فرهنگی آنها به پیشگیری از اعتیاد تخصیص یافته باید بیش تر روی این موضوع کار کنند و همچنین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز به نسبت به پاکسازی محلات و روستاهای آلوده به مواد مخدر حساسیت و پیگیری بیشتری داشته باشند.
جادری با بیان اینکه از ظرفیت های علمی و دانشگاهی نیز در امر مبارزه با مواد مخدر باید بیش تر استفاده شود، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر موجب نابودی سرمایه های انسانی یک جامعه می شود که دانشگاه ها می توانند نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کار علمی در این موضوع داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: کارهای پیشگیری و فرهنگی در امر مبارزه با مواد مخدر و همچنین اقدامات مقابله ای و نظارت و کنترل ها باید بیشتر شود.
برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر با محوریت سمن ها برگزار می شود
شایان ذکر است؛ فرزاد ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به تاکید وزیر کشور مبنی بر کار علمی برای مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: 24 دستگاه اجرایی با موضوع مبارزه با مواد مخدر مرتبط هستند که نیاز است این دستگاه ها در سطح استان در زمینه مقابله، عرضه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کار علمی انجام دهند تا خروجی کار مناسب باشد.
وی مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در محلات را از دیگر برنامه های مهم سال جاری برشمرد و افزود: در این زمینه پلیس به تنهایی نمی تواند کار کند و نیازمند کمک دیگر نهادها همچون شهرداری ها هستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان ادامه داد: همچنین در نظر داریم از ظرفیت دهیاری ها و شهرداری ها در زمینه آموزش و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر استفاده کنیم و انعقاد تفاهم نامه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه ها از دیگر برنامه های در زمینه اقدامات فرهنگی است.
ابراهیمی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی امسال در دستور کار قرار داد تا به صورت علمی تر کار مبارزه با مواد مخدر و به خصوص پیشگیری انجام شود.
وی با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر از پنجم تیر ماه، بیان داشت: امسال در نظر داریم اجرای بیشتر برنامه ها توسط سازمان های مردم نهاد انجام شود که برگزاری همایش بهبود یافتگان از مواد مخدر، جشنواره ها و دوره های آموزشی از جمله این برنامه هاست که با هماهنگی سمن ها انجام می شود.
(( اگر  فقط بودجه یکسال ستاد مبارزه با مواد مخدر  را در دولت قبلی صرف کارهای پیشگیری و فرهنگی مبارزه علمی و اطلاع رسانی درست و به روز و شناسایی دانش اموزان مستعد به  اعتیاد و برگذاری کلاس های اموزشی در مدارس و دبیرستانها می کردیم امروز موفقتر بودم ))

هیچ نظری موجود نیست: