تقدیم 3700 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر

امام جمعه کهنوج عنوان کرد
تقدیم 3700 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر
امام جمعه کهنوج گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار و 700 شهید در رابطه با مبارزه با مواد مخدر تقدیم شد که لازم است مساجد و مراکز علمی دست به‌کار شوند.

خبرگزاری فارس: تقدیم 3700 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر                
به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: بنا به فرموده پیامبر‌(ص) سه کس در این دنیا بدبخت هستند که این افراد عبارتند از کسی که عاق والدین شده باشد و پدر و مادر از او ناراضی باشند، کسی که از ماه رمضان بهره نبرد و کسی که نام مرا بشنود و بر نام من صلوات و درود نفرستد.
 وی بیان داشت: رسول خدا(ص) وقتی هلال ماه رمضان را می‌دید دعای کوتاهی که شامل هفت حاجت بود، می‌خواند که مضموم این دعا دربرگیرنده امنیت، ایمان، سلامتی‌، اسلام‌، عافیت، دور کردن بیماری و یاری جستن از خدا در اقامه نماز و روزه و تلاوت قرآن است.
امام جمعه کهنوج تصریح کرد: یکی از نشانه‌های تکذیب دین این است که انسان در مقابل فقرا و محرومین بی‌تفاوت باشد و احساس مسئولیت نکند.
وی با اشاره به روز پنجم تیرماه و هفته مواد مخدر خاطر‌نشان کرد: امروز در کنار سه بحران جهانی فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدید هسته‌ای موضوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان بحران چهارم سبب گردیده کمتر کشوری در جهان وجود داشته باشد که با این معضل دست و پنجه نرم نکند.
افشارمنش ابراز داشت: بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی ساز‌مان ملل متحد بالغ بر 250 ـ 200 میلیون نفر از جمعیت جهان یک بار نسبت به مصرف مواد مخدر یا روان‌گردان‌ها مبادرت ورزیدند و بیش از 10 میلیون نفر قاچاقچی حرفه‌ای در سطح جهان وجود دارد و حداقل سود خالص 500 ـ 600 میلیارد دلار است.
وی ابراز داشت: کشور ما در معرض این آسیب است در سال گذشته 550 تن مواد مخدر در کشور کشف و 270 هزار نفر به زندان افتادند و بخش اعظم زندانی‌ها و 55 درصد طلاق‌های کشور با مواد مخدر مرتبط است به همین دلیل در راستای اجرایی کردن منویات رهبری و موضوع اجتماعی کردن مبارزه از اهمیت شایانی برخوردار است که در این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با کمیته امداد و بسیج قرار‌دادهایی امضا کرده و تقریبا یک‌هزار و 325 نفر معتاد وجود دارد که با خانواده‌ها حدود پنج هزار نفر با این مسئله خانمان‌سوز دست به گریبان هستند.
امام جمعه کهنوج افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار و 700 شهید در رابطه با مبارزه با مواد مخدر تقدیم شد، انتظار این است که همه به‌ویژه خانواده‌ها‌، مراکز علمی و مساجد بسیج دست به‌کار شوند.
وی با اشاره به همزمانی 15 رمضان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت آقا امام مجتبی‌(ع) اظهار داشت: ‌در نگاه عبرت‌آموز به زندگانی سیاسی امام مجتبی(ع) برای الگوگیری از آن و یا ممانعت از به وجود آمدن شرایط صلح تحمیلی کوتاهی سپاهیان است و این مهمترین و اصلی‌ترین علت صلح امام مجتبی‌(ع) یاری نکردن فرماندهان و همراهی نکردن سپاهیان با آن حضرت بود‌.
افشارمنش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند که دفاع از غیرت، تدین و امانتداری مذاکره‌کنندگان با وجود معصوم نبودن آن‌ها و احتمال خطا در تشخیص و عمل و دعوت منتقدان به درک سختی‌ها و اقتضائات تیم مذاکره‌کننده در عین دفاع از ضرورت نقد به مثابه سوق دادن دو طیف به انسجام ملی بیشتر و پرکردن شکاف‌ها و خلاءها در رویکرد به جبهه دیپلماسی است.
وی در ادامه افزود: آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند که تحریم‌ها در فواصل معقول برداشته شود، لغو تحریم‌ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود و ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس مخالفیم و به آن‌ها اطمینان نداریم.
امام جمعه کهنوج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای توجه به درون کشور افزود: رهبر انقلاب فرمودند که این کشور نیازمند به اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل‌، نیاز کشور به مدیریت جهادی که تنها راه پیشرفت ایستادگی و پافشاری بر مبانی و اصول است.
وی در پایان از مردم خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب شد و گفت: بعضی از مناطق آب ندارند و باید صرفه‌جویی در آب مدنظر باشد.

هیچ نظری موجود نیست: