سونامی ماده مخدر« ناس »در خیابانهای رودبار/تصاویر

سونامی ماده مخدر« ناس »در خیابانهای رودبار/تصاویر

سونامی ماده مخدر« ناس »در خیابانهای رودبار/تصاویر

اگر گذرتان به خیابان اصلی شهرستان رودبار افتاده باشد ، افرادی را می بینید که بر روی بساطشان بسته های کوچکی حاوی مواد سبز رنگ دارند و یا بسته های سبزی را به فروش می رسانندکه این ماده ناس نام دارد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از”رودبار ما“،اگر گذرتان به خیابان اصلی  شهرستان رودبار افتاده باشد ، افرادی را می بینید که بر روی بساطشان بسته های کوچکی حاوی مواد سبز رنگ دارند و یا بسته های سبزی را به فروش می رسانند.
این مواد سبز رنگ ناس نام دارند،ناس مواد مخدری که از ایام قدیم همه آن را به عنوان ماده ای منفور و کثیف می شناختند ،این بار در بسته بندی جدید و فریب دهنده در بازار جولان می دهد و جوانان را تهدید می کند.
20150624_103218
ناس بدون شک یکی از کثیفترین مواد مخدر در جهان محسوب می شود و در رده اول عوامل بروز سرطان دهان و لثه قرار دارد اما مصرف این ماده مخدر نیز متاسفانه این روزها در شهرستان رودبار جنوب آسان و در دسترس است.
20150624_103209
در گذشته  این ماده مخدر توسط افاغنه به مصرف می رسید که در حال حاضر جوانان این منطقه گوی سبقت مصرف ناس را از افاغنه ربودند که این خود یک مشکل بزرگ اجتماعی است.
برنامه ریزی دشمن در رواج مواد مخدر و روی آوردن آنها به مواد مخدر صنعتی که آگاهی چندانی از آنها در بین مردم وجود ندارد حربه ای است تهدید کننده که پیش از این هم در خصوص مخدرهایی چون اکس و شیشه شاهد آن بودیم.
ناس توسط رهگذران با پرتاب آب دهان به سقف و دیوار چسبانده اند و این جای درد است! به قول فردوسی جهان سر به سر حکمت و عبرت است چرا زین میان سهم ما غفلت است.
ناس چیست؟
ناس که برگرفته از کلمه نسوار است در اصل نوعی تنباکوی کوبیده شده و مخلوط با کمی آهک است که متشکل از نیتروز آمین های اختصاصی تنباکو به عنوان عمده ترین عامل سرطانها ، نیکل ، کادمیوم، پولونیم۲۱۰،نیتراتها ، آرسنیک ، کروم، هیدرالازین و استالدئید می باشد.

20150624_102721-300x225
به گفته کارشناسان اجتماعی این روزها یکی از مهمترین جبهه‌هایی که دشمن سعی دارد در آن به جامعه ضربه وارد کند بحث مواد مخدر است در این راستا افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی یکی از مهمترین سیاست‌های دشمن است.
در سال‌های اخیر مصرف مواد مخدر صنعتی به دلیل آسان بودن مصرف و عدم آگاهی خانواده‌ها و جوانان در شهرستان رودبار جنوب موج خزنده به خود گرفته و به سادگی جوانان به قربانیان اصلی این مواد توهم‌ زا تبدیل شدند.
*شایان ذکر است که با توجه به ممنوع بودن ارائه برخی قرص ها مانند ترامادل و متادن بدون نسخه دکتر در داروخانه ها امروز شاهد فروش آزادانه این مواد مخدر خطرناک توسط افرادی سود جو در مرکز شهر رودبار هستیم.
به نظر می رسد وقت آن است که متولیان امر بهداشت ، در خصوص برخورد با این ماده ورود پیدا کنند.

هیچ نظری موجود نیست: