شیوع مصرف مواد مخدر در ایران ۵۰ درصد شیوع جهانی است/ ۹۰ تن مواد مخدر امروز معدوم می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
شیوع مصرف مواد مخدر در ایران ۵۰ درصد شیوع جهانی است/ ۹۰ تن مواد مخدر امروز معدوم می‌شود
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه ما ۵۰ درصد میانگین جهانی است.
البته در مبارزه با مواد مخدر فرقی نمی‌کند انسان مال کدام جغرافیا است؛ مهم نفس انسان است.
94/04/06
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و مقامات سیاسی و نظامی سایر کشورها برگزار شد، گفت: امروز بیش از 90 تن مواد مخدر در ایران امحاء می‌شود.
وی ادامه داد:‌ توجه بیشتر ما به 4 مسئله پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت است تا کاری کنیم که آثار شوم این بلا به حداقل برسد.
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از 97 درصد از افراد جامعه ما پاک و سالم هستند، گفت: میزان شیوع مواد مخدر در جامعه ما 50 درصد میانگین جهانی است.
وی تاکید کرد: با توجه به همجواری با کشور افغانستان 80 درصد مواد مخدر سنتی دنیا را تولید می‌کند، بیشترین تهدید مبارزه و کشفیات در ایران صورت می‌گیرد در حالی که کمترین همکاری بین‌المللی با ایران می‌شود.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد:‌ این اقدامات در چارچوب مسائل دینی و انسانی و حقوق بشر است و قصد داریم هر چه می‌توانیم دامنه آن را تقویت کنیم تا خیر آن به تمام انسان‌ها برسد.
انتقاد از تنبلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را من تکذیب می کنم
ایجاد رشته کارشناسی ارشد مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها
اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر باید فعال شوند - Opium.Site ...
پیشگیری از اعتیاد مهمترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر ...

وی با بیان اینکه در این راه جغرافیا معنا ندارد،‌گفت: در مبارزه با مواد مخدر فرقی نمی‌کند انسان مال کدام جغرافیا است چرا که نفس انسان مهم است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:‌ اگر همکاری‌ها از سوی سایر کشورها و سازمان‌ها با ایران صورت گیرد، می‌توانیم با کشت جایگزین و تغییر معیشت در کشور همسایه می‌توانیم آثار سوء آن را از بین ببریم.

هیچ نظری موجود نیست: