همه در معرض خطر اعتیاد هستند

 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت : اگر دیروز اعتیاد مختص قشر خاصی بود، امروز همه در معرض خطر این بلای خانمانسوز هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین شاه کوئی روز شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی و کارگری برتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد گیلان اظهار داشت : خطر اعتیاد به پشت در منازل ، خوابگاه ها ، دانشگاه ها ، پادگان ها ، مراکز آموزشی ، مراکز صنعتی و تجاری و ... رسیده و این، نشان می دهد باید عزم جدی تری برای مقابله با این بلای خانمانسوز داشته باشیم .
وی به رویکرد نوین دولت درخصوص اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد : چاره ای نداریم جز اینکه مبارزه با مواد مخدر را بصورت مشارکت اجتماعی انجام دهیم بطوریکه هریک از افراد جامعه بعنوان عاملان پیشگیری کننده از اعتیاد عمل کنند .
وی با بیان اینکه متاسفانه 80 درصد از معتادان پس از ترک ، دوباره به اعتیاد روی می آورند ، ارائه آموزش ها و مهارت های لازم برای جلوگیری از این امر را مورد تاکید قرار داد .
شاه کوئی به آمار مرگ و میر براثر مصرف مواد مخدر در کشور نیز اشاره کرد و گفت : علیرغم کاهش سه درصدی در این زمینه ، روزانه هشت نفر در کشور جان خود را بر اثر سوء مصرف مواد مخدر از دست می دهند .
وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال فروپاشی اجتماعی و تضعیف نهاد خانواده در ایران است، بسط و گسترش انواع مواد مخدر بین نوجوانان و جوانان را از دلایل روشن این موضوع عنوان کرد .
اموزش نادرست تا شش سالگی و کودک سالاری ریسک اعتیاد و ...
اعتیاد یک بیماری مغزی است که درمان ان محتاج صبر و حوصله است
وبلاگ رسمی دکتر یزدان نیاز: علل و راهکارهای پیشگیری از ...

وی همچنین علت عمده ابتلای نوجوانان و جوانان به اعتیاد را عدم آگاهی آنان درخصوص مضرات سوء مصرف مواد مخدر دانست و تصریح کرد: متاسفانه از طریق ماهواره ها تبلیغات نادرستی در رابطه با مصرف برخی از مواد مخدر و روانگردان ها برای تناسب اندام و یا برای بیدار ماندن در شب های امتحان و ... می شود و جوانان و نوجوانان ما نیز به دلیل عدم آگاهی به این بهانه های واهی، در دام اعتیاد گرفتار می شوند .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در پایان با بیان اینکه هرچه والدین آموزش های بیشتری ببینند میزان ابتلای فرزندان کمتر خواهد بود ، متذکر شد : باید آموزش ها و مهارت ها در این رابطه را از سنین کودکی و پیش دبستانی آغاز کنیم .
همچنین در این مراسم، مویدی مدرس دانشگاه نیز درخصوص مبارزه با مواد مخدر از دیدگاه خانواده و نقش این نهاد تاثیرگذار اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد سخن گفت.
از سی ام خردادماه تا پنجم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر و روز بیست و ششم ژوئن مصادف با پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
منبع خبر: ايرنا 94.04.07

هیچ نظری موجود نیست: