پیام رئیس جمهوری ایران(روحانی ) به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

پیام رئیس جمهوری ایران به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر
رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از سوی ایران در حال اجرا است/ کشورهای در مسیر تزانزیت، باید مورد مساعدت‌های فنی و تجهیزاتی قرار گیرند
رئیس جمهور در پیامی به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از سوی ایران در حال اجرا است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 3700 شهید و 12000 جانباز دلاور کشورمان در این پیکار خطیر، با ارائه راهکارهایی خواهان برداشتن گام های اساسی‌تری برای داشتن جهانی عاری از مواد مخدر شد.
متن پیام رئیس جمهور که توسط وزیر کشور در این همایش قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارایه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است.
متأسفانه جوانان که نیروی مولد و پشتوانه توسعه آینده به شمار می‌آیند، جزء اولین قربانیان این سوداگری مرگبار هستند. کشور ما به واسطه همجواری با کشوری که اصلی‌ترین منشاء کشت و تولید و به تبع آن فعالیت مجرمان جرایم سازمان یافته و فرامرزی است، در معرض بیشترین خسارات انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق و اعتیار قرار دارد.
هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران به موازات اقدامات و تدابیر مقابله‌ای، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی بومی و جلب مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های فراگیر پیشگیری، درمان و کاهش این آسیب‌ را در دست اجرا دارد. بیش از 85 درصد اقدامات توسط این سازمان‌ها انجام می‌گیرد که می‌تواند الگوی مناسب برای دیگر کشورها باشد.
شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال 2015 این است که «بیایید با هم زندگی، جامعه و هویت‌مان را عاری از مواد مخدر سازیم». امید است با عنایت به این شعار و همسو با سیاست و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست، با همت عمومی بتوانیم گام‌های اساسی‌تری برای داشتن جهانی عاری از مواد مخدر برداریم.
ضرورت دارد تا جامعه جهانی به ویژه نهادهای بین‌المللی در تعیین سیاست‌ها و تنظیم برنامه‌ها موارد ذیل را مدنظر قرار دهند:
1- توجه به معیشت جایگزین در مناطق اصلی کشت و تولید با حمایت جامعه جهانی؛
2- همکاری مستمر جهت جلوگیری از ورود درآمدهای نامشروع حاصل از قاچاق مواد مخدر به سیستم‌های مالی بین‌المللی؛
3- تحقق اصل مسئولیت مشترک با مساعدت‌های فنی و تجهیزاتی به کشورهای در مسیر تزانزیت و مبادله اطلاعات عملیاتی؛
4- انتقال تجارب جمعی در زمینه کاهش تقاضا و کاهش آسیب مواد مخدر؛
با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 3700 شهید و 12000 جانباز دلاور کشورمان در این پیکار خطیر و ادای احترام به تمامی کسانی که در سراسر جهان در این مسیر جان خود را فدا کرده‌اند، از برگزارکنندگان این مراسم و تمامی دست‌اندرکارانی که با همتی بلند در این نهضت انسان‌دوستانه در تلاش هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

هیچ نظری موجود نیست: