درمان اعتیاد با داروی فشار خون ایزرادیپین isradipine

درمان اعتیاد با داروی فشار خون!  isradipine   

محققان دانشگاه تگزاس در آستین دریافته‌اند نوعی قرص موجود در بازار که برای درمان فشار خون پایین به کار می‌رود، به ترک اعتیاد به الکل و کوکائین کمک می‌کند.


محققان دانشگاه تگزاس در آستین دریافته‌اند نوعی قرص موجود در بازار که برای درمان فشار خون پایین به کار می‌رود، به ترک اعتیاد به الکل و کوکائین کمک می‌کند.

دانشمندان در تحقیق جدید به موش‌ها آموزش دادند به یکی از دو اتاق سفید یا سیاه بروند که در آ‌ن‌ها مقداری الکل یا کوکائین وجود داشت.

محققان مشاهده کردند موش‌ها همواره اتاق رنگی مرتبط با ماده اعتیادشان را انتخاب می‌کردند.

تیم علمی به دنبال مشاهده این موضوع بود که آیا می‌تواند این چرخه را با دادن نوعی دارو به نام isradipine به موش‌ها مختل کند یا خیر. این دارو انتقال یون‌های کلسیم به سلول‌های بدن را مسدود می‌کند.

در حالی که داروی مزبور معمولا برای فشار خون پایین تجویز می‌شود، تحقیقات دیگر نشان داده‌اند می‌توان آن را برای انعطاف‌پذیرکردن مغز نیز به کار برد.

در این تحقیق، موش‌ها بلافاصله پس از مصرف isradipine همان اتاق مرتبط با دارویی که پیش‌تر انتخاب کرده بودند را ترجیح دادند اما روزهای بعد، آن‌ها هیچ یک از اتاق‌ها را ترجیح نمی‌دادند. در واقع داروی isradipine خاطراتی که آن‌ها را به اتاق خاص حاوی الکل یا کوکائین مرتبط می‌کرد، پاک کرده بود.

گرچه اکنون درمان‌هایی در بازار برای کاهش میل به ماده مخدر وجود دارند، اما تیم علمی‌ دانشگاه تگزاس بر این باور است که « isradipine » از این لحاظ کارآمدتر عمل می‌کند. همچنین چون این دارو در بازار موجود است، تایید سازمان غذا و داروی امریکا برای کارآیی آن در زمینه ترک اعتیاد سریع‌تر خواهد بود.

با این حال، دانشمندان هنوز نمی‌دانند آیا داروی مزبور برای درمان انسان‌های معتاد درست مانند موش‌ها، کارآمد خواهد بود یا خیر.

جزئیات این تحقیق در مجله Molecular Psychiatry ارائه شد
.

هیچ نظری موجود نیست: