قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ساخت واکسن‌های مرفین، سیگار و هروئین خبر داد



قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ساخت واکسن‌های مرفین، سیگار و هروئین خبر داد و خواستار اقدام عاجل وزارت بهداشت برای صدور مجوزهای مربوط به این واکسن‌ها شد.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا جزینی در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در امر پیشگیری آن است که بتوانیم افراد در معرض خطر را حفظ کنیم، اظهار کرد: در بازدیدی که از انستیتو پاستو داشتم، در جریان ساخت واکسن مرفین و هروئین قرار گرفتم که مراحل ثبت اختراع آنها انجام شده است و در نظر داریم این واکسن‌ها را برای افراد در معرض خطر اعتیاد استفاده کنیم.
وی افزود: البته نیاز است که وزارت بهداشت برای صدور مجوزهای مربوط اقدام عاجل انجام دهد. این واکسن‌ها مراحل تست انسانی و حیوانی خود را پشت سر گذاشته‌اند و نتیجه بخش بوده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خاتمه با اشاره به اینکه واکسن سیگار هم در همین مرحله قرار دارد، گفت: نامه‌ای به وزیر بهداشت ارسال کردیم تا اقدام عاجل برای صدور مجوزهای مربوط را در نظر داشته باشد. قیمت این واکسن‌ها ارزان خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: