مقدار ماده «تی اچ سی» در بدن انسان بر اثر مصرف الکل به همراه علف به مقدار قابل توجهی افزایش میابد.

مقدار ماده «تی اچ سی» در بدن انسان بر اثر مصرف الکل به همراه علف به مقدار قابل توجهی افزایش میابد.
 تحقیقات برای بررسی تاثیر «ماری جوانا مدیکال یا گراس » در حوادث رانندگی  نشان داد که خطر حادثه رانندگی با مصرف همزمان دو ماده مخدر الکل و گرس، به مراتب بیشتر از خطر تصادف با مصرف فقط یکی از مواد یاد شده است.
 
در آزمایش از رانندگان متخلف در امریکا، الکل و علف موادی هستند که بیشتر از سایر مواد مخدر مشاهده می شوند.
 «تتراهیدرو کانابینول» یا «تی اچ سی»، جزء اصلی ماری جوانا مدیکال  (گرس) است که باعث تاثیر این روانگردان و ایحاد حالت خوشی در انسان میشود. در تحقیقات جدیدی که در مجله اینترنتی Clinical Chemistry مننتشر شد، این نتیجه گیری به دست آمد.
در سال های اخیر مصرف پزشکی ماری جوانا (ماری جوانا پزشکی )در 23 ایالت آمریکا قانونی شده و پزشکان اجازه دارند برای برخی بیماری ها نسخه مصرف ماری جوانا بدهند.
 بیماران با مراجعه به مراکز خاصی میتوانند به طور قانونی این ماده مخدر را خریداری کنند.
آمار پلیس نشان داده مصرف همزمان الکل و گرس بیش از هر ماده مخدر دیگری باعت تصادفات رانندگی شده است.  اما فعل و انفعالی که بر اثر مصرف همزمان آن ها بوجود میاید هنوز کاملا شناخته نشده است. مشاهدات مجله اینترنتی «کلینیکال کمیستری» برای اولین بار این مساله را مورد مطالعه و پژوهش علمی قرار داده است.
با قانونی شدن مصرف ماری جوانا پزشکی (مخدر گل ) در برخی از ایالت های آمریکا و افزایش مصرف ماری جواناگل با استفاده از نسخه پزشک، افزایش حوادث رانندگی تحت تاثیر این روانگردان باعث نگرانی پلیس و سایر نهاد های اجتماعی شده است. متخصصین عقیده دارند که مصرف هم زمان مشروبات الکلی و ماریجوانا پزشکی ، ریسک تصادف را افزایش میدهد. در تحقیقاتی که در مورد 1882 تصادف رانندگی انجام شد نشان داد که ریسک ماری جوانا مدیکال  (به تنهایی) 0.7، ریسک الکل 7.4، و ریسک گرس و الکل با هم 8.4 میباشد.
دکتر «مریلین هوستیس» از "مرکز ملی مطالعات سوء مصرف مواد مخدر" در مریلند واشنگتن گزارش کرده که افزایش تی اچ سی (THC) در خون مصرف کننده دلیل اصلی افزایش حوادث رانندگی تحت تاثیر دو ماده مخدر «گرس» و «الکل» است.

هیچ نظری موجود نیست: