آنالیز مواد مخدر به منظور مبارزه علمی، درمان و پیشگیری امری ضروی است

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا (خانم دکتر تهمینه باهر اسلامی )
آنالیز مواد مخدر به منظور مبارزه علمی، درمان و پیشگیری امری ضروی است
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱
سمنان –خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه پی بردن به ترکیبات و ناخالصی های مواد مخدر برای پلیس و جامعه کاربردهایی دارد، گفت: آنالیز مواد مخدر به منظور مبارزه علمی، درمان و پیشگیری امری ضروی است.
به گزارش خبرنگار مهر، تهمینه باهری ظهر چهارشنبه در نشستی با استاندار و اعضای شورای تامین استان سمنان در محل استانداری با اشاره به ضرورت آنالیز مواد مخدر به منظور مبارزه علمی، درمان و پیشگیری، اظهار داشت: آزمایشگاه تحقیقاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با دارا بودن تجهیزات آنالیز پیشرفته و متخصصان این حوزه طبق ابلاغ فرمانده ناجا به عنوان حوزه مطالعاتی آنالیز موادمخدر در کشور معرفی شده است.
وی مدیریت پژوهش های انجام گرفته در مراکز علمی و دانشگاهی کشور در راستای ماموریت های پلیس و نیز مشاوره پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه مواد مخدر را از وظایف این آزمایشگاه برشمرد.
راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی آنالیز مواد مخدر در کشور
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی آنالیز مواد مخدر در دستور کار قرار دارد، افزود: تاکنون این آزمایشگاه در چند استان کشور ایجاد شده است.
باهری از راه اندازی آزمایشگاه تخصصی آنالیز مواد مخدر تا پایان امسال در سمنان خبر داد و گفت: یافته های علمی آزمایشگاه تخصصی آنالیز مواد مخدر کمک شایانی به درمان و پیشگیری از گسترش این معضل در جامعه می کند.
تعیین ترکیبات مواد مخدراز جمله وظایف آزمایشگاه پلیس
این محقق و پژوهشگر پلیس در حوزه مواد مخدر همچنین یادآور شد: آنچه که در آزمایشگاه پلیس به آن پرداخته می شود تعیین ترکیبات مواد مخدر است تا دریابیم که مواد از چه ترکیبات و ناخالصی هایی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه پی بردن به ترکیبات و ناخالصی های مواد مخدر برای پلیس و جامعه کاربردهایی دارد، تصریح کرد: اول اینکه، پلیس باید اشراف کامل از نوع مواد ترانزیتی، نام کشورهایی که مواد را تولید و وارد می کنند در جهت مبارزه علمی با آن، داشته باشد.
 باهری افزود: از طرف دیگر بدون شناسایی ترکیبات مواد مخدر، امکان درمان و پیشگیری وجود ندارد چرا که اگر مردم به ترکیبات مواد مخدر و اثرات سوء آن پی ببرند قطعا به سمت مصرف این مواد کشیده نمی شوند.
مواد مخدر صنعتی خطرات مهلکی برای افراد دارد
 
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به استعمال مواد مخدر صنعتی و مقایسه آن با مواد مخدر سنتی پرداخت و گفت: مواد مخدر صنعتی خطرات مهلکی برای افراد دارد و معتادان در اغلب موارد از این خطرات غافل هستند.
 
وی با اشاره به اینکه، در چند سال گذشته مرجعی برای انجام این آزمایش ها و دریافت ترکیبات مواد مخدر در کشور وجود نداشت، اظهار داشت: با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس وقت مبارزه با مواد مخدر ناجا، از چهار سال پیش این مرکز راه اندازی شد.
 
آنالیز و شناسایی انواع مواد مخدر در مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا
 
رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: این مرکز که در حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر، تحقیقات انجام می دهد، به طور خاص نیز بر روی آنالیز و شناسایی انواع مواد مخدر کار می کند.
 
باهری اظهار داشت: امیدواریم که این مرکز در آینده به عنوان یک قطب آنالیز و شناسایی مواد مخدر در کشور شناخته شود و پلیس بتواند این فعالیت را ادامه دهد.
 
عباس رهی استاندار سمنان و سردار محمدرضا میرزایی فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در این دیدار با استقبال از راه اندازی آزمایشگاه آنالیز مواد مخدر برای تسریع در ایجاد آن قول مساعد دادند.چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱

هیچ نظری موجود نیست: