انتقاد وزیر کشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از حداقلی بودن همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر

وزیر کشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به همجواری ایران با کشور افغانستان از همکاری‌های بین‌المللی با کشورمان در امر مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به امحای 10 تن مواد مخدر تا ساعاتی دیگر اظهار داشت: ما با فعالیت‌های پیشگیرانه، مقابله‌ای و صیانتی خود باید کاری کنیم که آثار شوم اعتیاد در کشورمان به حداقل خود برسد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 97 درصد از جامعه ایران پاک و سالم هستند، گفت: گرچه شیوع اعتیاد در ایران 50 درصد شیوع اعتیاد در دنیا است ولی حتی این رقم هم برای ما زیاد است و باید برای کاهش آن تلاش کنیم.
رحمانی فضلی با تأکید بر همجواری ایران با افغانستان به‌عنوان تولید کننده 80 درصد مواد مخدر سنتی دنیا بخشی از آسیب‌های اعتیاد را به‌دلیل این همجواری و ترانزیت مواد مخدر دانست و با انتقاد از عدم همکاری با کشورمان خاطرنشان کرد: این شرایط در حالی است که متأسفانه کمترین همکاری با ایران به‌منظور مقابله با مواد مخدر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه چارچوب مبارزه با مواد مخدر از سوی کشورمان بر مبنای اعتقادات دینی، انسانی و رعایت حقوق بشر است، گفت: مبارزه با مواد مخدر برای ما در حالی انجام می‌گیرد که جغرافیای انسان‌ها برای ما هیچ اهمیت ندارد بلکه نفس انسان بودن باعث می‌شود تا ما با قاچاق مواد مخدر در هر نقطه‌ای برخورد کنیم.

رحمانی فضلی افزود: اگر همکاری از طرف کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی اتفاق بیفتد قطعاً مبارزه با مواد مخدر وسعت بیشتری یافته و با اقداماتی همچون کشت جایگزین و توجه به معیشت مردم افغانستان و بهره‌مندی از اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم آثار مبارزه را قطعی‌تر کنیم.
وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بتواند همدلی تمام کشورها را به‌منظور مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر ارتقا دهد.

منبع خبر: تسنيم 94.04.06 

هیچ نظری موجود نیست: