360 نوع مخدر شیشه در کشور مصرف می شود

اظهارات 360 و صفر تایی دیگری از ستاد مبارز با مواد مخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان مطرح کرد:
حدود 360 نوع مخدر شیشه در کشور مصرف می شود
آشفتگی خانواده عامل اصلی گرایش فرزندان به مواد مخدر است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: تربیت و آموزش خانواده ها یکی از عامل های اصلی در امر اعتیاد است به همین دلیل بهتر است خانواده ها قبل از رسیدن فرزندانشان به سنین 12 تا 18 سال آموزش های لازم و کافی در زمینه تربیت صحیح و برخورد مناسب با آنها را فرا بگیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، هادی زاده با اشاره به اینکه اعتیاد حاکم بر همه آسیب های اجتماعی است، بیان کرد: بیش از 50 درصد زندانیان استان اصفهان مستقیما مربوط به حوزه مواد مخدر هستند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مرگ و میر زنان و دختران کشور ناشی از مصرف سو مواد مخدر است، بیان کرد: اولین عامل گرایش به اعتیاد نوجوانان و جوانان در کشور کسب لذت و دومین عامل کنجکاوی است.
وی افزود: آموزش های مناسب به جوانان و خانواده ها تاثیر به سزایی در کاهش گرایش به موادمخدر دارد، درصورتی که بسیاری از آموزش ها به علت نامتناسب بودن با سن شهروندان و عدم تخصص کافی مربیان، تاثیرگذاری لازم را نداشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اینکه خطرناک ترین رده سنی گرایش به مواد مخدر بین سن 12 تا 18 سال است افزود: که باید آموزش ها با شیوه های نو به این گروه سنی ارائه شود همچنین آموزش ها باید تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات خانواده ها در ارتباط با مواد مخدر و به ویژه روان گردان ها اندک و زیر صفر است، گفت: حدود 360 نوع مخدر شیشه در کشور مصرف می شود خانواده ها حتی آشنایی اولیه با انواع موادمخدر را ندارند و ممکن است در وسایل فرزندانشان مواد مخدر را مشاهده کنند ولی متوجه آن نباشند.
هادی زاده درباره اجرای برنامه هایی در راستای پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی خانواده ها بیان کرد: برنامه ها باید شیوه های جدید و تلفیقی از هنر باشد و پیام مورد نظر را به صورت غیرمستقیم به مخاطب برساند تا تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد.
در همین راستا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ایی با عنوان مردان فضایی و زنان شیشه ای با محوریت آموزشی در موضوع مواد مخدر با برنامه های متنوع ‏و همچنین نمایشی با محوریت آزادی بیش از حد، نظارت بیش از حد خانواده ها، مشاجره های خانوادگی، مقایسه فرزندان و عدم مسوولیت پذیری را برای شهروندان اصفهانی ارائه می کند.
قابل ذکر است که این برنامه تا پایان فروردین ماه سال جاری در دو نوبت صبح از ساعت ‏‏8:30 تا 12 ویژه مدارس دوره متوسطه و بعدازظهر از ساعت 17 تا 21 ویژه خانواده ها در باغ جوان واقع در مشتاق سوم، بعد ‏از پل شهرستان، بعد از سه راه جی شیر برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: