احمدی مقدم: 360 نفر از پرسنل ناجا سال گذشته درگذشتند

  احمدی مقدم: 360 نفر از پرسنل ناجا سال گذشته درگذشتند
فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاح بیمارستان الغدیر ناجا تبریز بابیان اینکه در سال گذشته 360 نفر از کارکنان انتظامی ناجا درگذشتند افزود: 60 نفر از این تعداد به درجه‌ رفیع شهادت نائل شده، ولی 300 نفر به دلیل بیماری و امراض جان خود را از دست دادند که باید این وضعیت بهبود پیدا کند.
 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته‌ وحدت، افتتاح بیمارستان الغدیر ناجا تبریز در چنین ایامی را به فال نیک گرفت و با تاکید بر وجود احادیث و روایات فراوان در مورد نظافت و سلامت مردم خاطرنشان کرد: اهتمام به درمان و سلامت مردم، از اعمال صالح است.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه در دین اسلام بر حفظ جان بسیار تاکید شده افزود: طبق اعتقادات مسلمانان این جسم به ما تعلق دارد و امانتی است که خداوند به ما داده و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم، چرا که این جسم وسیله‌ای است برای طی طریق.

وی بابیان اینکه در سال گذشته 360 نفر از کارکنان انتظامی ناجا درگذشتند افزود: 60 نفر از این تعداد به درجه‌ رفیع شهادت نائل شده، ولی 300 نفر به دلیل بیماری و امراض جان خود را از دست دادند که باید این وضعیت بهبود پیدا کند.

وی دغدغه‌ اصلی انبیاء و اولیا را خدمت‌رسانی به مردم دانست که شامل حیات طیبه دنیایی و خیر در آخرت می‌شود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: طبق آموزه‌های قرآن، هرکس ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد به او حیات طیبه بخشیده می‌شود؛ پس این حیات طیبه مخصوص مومنان و آمران به صالحات است وگرنه زندگی کسانی که ایمان نداشته‌اند دارای حیات طیبه نیست و آنها در دنیا، تنها زندگی نباتی دارند و انسانیت انسان وقتی معنا می‌یابد که حیات طیبه به او داده شود و در آخزت هم برای این عده پاداشی بیش از عمل عطا خواهد شد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: انبیاء و اوصیا راهنمایان بشرند و با خود نسخه‌ صحیح زندگی کردن را به ارمغان آورده‌اند و دغدغه‌شان سعادت بشری است، لذا گوشه‌نشینی و عزلت و بعضی رفتارهای به ظاهر عرفانی و بریدن از مردم هیچ معنا و مفهومی ندارد.

سردار احمدی‌مقدم میدان جهاد اکبر را همین میدان خدمت به مردم دانست و تاکید کرد: جهاد اکبر یعنی خدمت به مردم و سلامت و رفاه حال آنها.

وی بار دیگر ریاضت را بی‌معنا دانست و وظیفه‌ پیامبران را هدایت بشر برای سعادت در دنیا و آخرت دانست و افزود: حضرت امام (ره) در کتاب شرح حدیث عقل و جهل می‌فرمایند زهد آن نیست که دنیا را از زندگی بیرون کنی بلکه آن است که از دلت بیرون کنی.

وی افزود: تمام تلاش پیامبران و امامان به منظور سعادت بشر بود و اینکه دنیا را معبر بدانیم نه مقصد.فرمانده ناجا ادامه داد: ما در این نکته که باید از دنیا بهره ببریم با غربی‌ها مشترک هستیم ولی ما این دنیا را مقصد نمی‌دانیم بلکه معبری می‌دانیم برای رسیدن به مقصد.

وی با اشاره به اتفاق مبارک راه‌اندازی بیمارستان الغدیر ناجا تبریز، این بیمارستان را اولین ومجهزترین بیمارستان ناجا در شمال‌غرب کشور دانست و گفت: این بیمارستان با تحت پوشش قرار دادن چهار استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان قرار است برای بیش از 50 هزار نفر از پرسنل خدوم ناجا خدمات ارائه دهد که در جای خود عدد بزرگی است.

سردار احمدی‌مقدم تبریز را شهری برخوردار از نظر زیرساخت‌های توسعه عنوان کرد و از تمام مسئولان استانی و کسانی که در ساخت هرچه بهتر و سریعتر این بیمارستان زحمت کشیده‌اند تشکر و قدردانی کرد و افزود: به مدد کمک وهمکاری‌های صورت گرفته ستاد فرماندهی انتظامی استان نوسازی شده و هم‌اکنون مرکز آموزش ولیعصر(عج) تبریز نیز در حال نوسازی است.

فرمانده ناجا در پایان بار دیگر از تمامی کسانی که در به ثمر نشستن و راه‌اندازی بیمارستان نقش داشته‌اند تشکر و تاکید کرد به خواست خدا این عزیزان در ثواب این عمل خیر شریک بوده و دعای مریضان شفایافته پشت سرآنان باشد.

هیچ نظری موجود نیست: