فعالیت 360 مدرس برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس


مدیرکل آموزش و پرورش تهران خبر داد

فعالیت 360 مدرس برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس

 مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت 360 مدرس با رویکرد روانشناسی برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس شهر تهران گفت: سالانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه در این زمینه هزینه می شود.

 اسفندیار چهاربند با اشاره به فعالیت 360 مدرس با رویکرد روانشناسی جهت پیشگیری از اعتیاد در مدارس گفت: سالانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه جهت پیشگیری از اعتیاد در مدارس شهر تهران اختصاص داده می‌شود.


وی با بیان این که آموزش و پرورش به‌ عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: در محورهای گوناگون و در قالب‌های طرح‌های مشترک با سایر سازمان‌های مرتبط در امر پیشگیری از اعتیاد همکاری داریم.


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه آموزش پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان در قالب دو برنامه مهم از چندسال پیش آغاز شده است، افزود: آموزش والدین و کارمندان آموزش و پرورش جهت پیشگیری از اعتیاد و برگزاری جشنواره جوان سالم از جمله برنامه‌های ارائه شده در این خصوص است.


چهاربند با تاکید بر ضرورت در پیش گرفتن راهکارهای اجتماعی و فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: در جلسه های آموزش خانواده، هشدارهای لازم را به خانواده‌ها ارائه داده ایم تا بدین صورت آنها را نسبت به مواد مخدر به ویژه مخدرهای صنعتی و روان‌گردان‌ها آگاه سازیم.

وی در پایان تاکید کرد: رسانه‌های جمعی با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها نقش موثری را در جهت پیشگیری از اعتیاد ایفا می کنند لذا باید فعالیت آنها بیش از گذشته شود.

هیچ نظری موجود نیست: